A 3000-3500 tonna bruttó hordképességű teherhajó a Kongsberg ipari konszern és a Yara International norvég vegyipari vállalat (a világ vezető műtrágyatermelője) együttműködésének eredménye. A vízijármű előre láthatóan 2020-ban állhat üzembe, feltéve, ha megkapja a szükséges engedélyeket.
A tervek szerint a dél-norvégiai Porsgrunn városból szállít majd műtrágyát az onnan 8, illetve 30 tengeri mérföldre fekvő Brevik és Larvik kikötőjébe, ahonnan a Yara útnak indítja exportmegrendeléseit szerte a világba.
Jelenleg kamionok szállítják a műtrágyát a porsgrunni gyárból a kikötőkbe, és naponta több mint százszor fordulnak. Az elektromos meghajtású önjáró teherhajóval kiváltanák a szárazföldi közlekedést, aminek köszönhetően csökken majd a zajszint és a porszennyezettség, mérséklődik a káros anyagok, így a szén-dioxid és a nitrogén-oxid kibocsátása, javul a közúti forgalom biztonsága. A Yara becslése szerint évente 678 tonna szén-dioxid kibocsátását spórolják meg az új teherhajóval.
Az új technológia annál inkább is környezetkímélő, mivel az elektromos energiát szinte csaknem teljes egészében vízerőművekben állítják elő Norvégiában.
A jelentős olajkitermelő skandináv ország jó úton halad a közlekedés elektromossá tételében, világelső az egy főre jutó elektromos autók számában, és a fjordok vízén közlekedő elektromos kompokkal kísérletezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.