BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MRSZ: a reklámadó mindenkinek rossz

A reklámadót haladéktalanul meg kell szüntetni – ezt képviseli a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei, amelyek ezzel összhangban elutasítják a reklámadó mértékének emelését.

Mindezt azt követően közölték a szervezetek, hogy a kormány a reklámadó jelenlegi 5 százalékos szintje helyett bár nem a korábban bejelentett, 9, csak 7,5 százalékos emelését tervezi, melyet addig akarnak fenntartani „amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadóbevétel visszafizetését írja elő.”. Az MTI híre szerint ez négy évig tarthat, s a visszafizetés után a reklámadót „újra lehet gondolni”.

A szakmai szervezetek szerint az árbevételre vetített rendkívül magas adókulcs már 2018-tól a jelenlegi profitrátáknál nagyobb terhelés-növekedést okozna a piaci alapokon működő médiumoknál, ezzel veszteséges működésre, vagy érdemi költség-, és ezáltal színvonal- vagy szolgáltatás csökkentésre kényszerítené őket. Mindez az MRSZ által korábban is hivatkozott reklámgazdasági hatástanulmány szerint a teljes nemzetgazdaságot hátrányosan érinti. A tervezet elfogadásának tehát várhatóan egyaránt vesztesei lesznek a szabad médiapiac szereplői, a társadalom egésze és a kormányzat is, míg egyedüli nyertesei a reklámadó-fizetési kötelezettségek alól de facto eddig is mentesülő globális szereplők lesznek. A hazai kiadók ezt az indokolatlan versenyhátrányt nem képesek ellensúlyozni, ráadásul a közterületi médiát további különadó is terheli, így a megemelkedett reklámadóval együttesen ez a szegmens szinte ellehetetlenül.

Magyar Reklámszövetség célja a teljes reklámbevételre vetített reklámadó kulcsának radikális, 7,5 százalékra emelése helyett az adónem mielőbbi kivezetése – amire a kormány is ígéret tett -, valamint a hazai tartalomszolgáltatók és reklámipar versenyképességét fokozó szabályozási környezet megteremtése.

Amennyiben a kivezetésre vonatkozó kormányzati vállalás valós, akkor az iparágnak ismernie kell, hogy a kormány milyen módon látja megvalósíthatónak ezt – mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke, aki hozzátette: „Még pontos törvénytervezetet nem láttunk, de az MRSZ a hazai gazdaság érdekeivel ellentétesnek látja a reklámadó létét, ugyanakkor előre mutatónak tartja, hogy a kormány a reklámadó megjelenése óta először tett az adónem kivezetésére vonatkozó kijelentést.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.