A 3-as metró felújításával kapcsolatos kiviteli szerződések megkötését befolyásolhatja az infrastruktúra-rekonstrukcióra fordítható forrás mértéke – válaszolta a Világgazdaságnak a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. A cég néhány hete még arról tájékoztatta lapunkat, hogy a szerződéseket július végén aláírhatják, ami után elkezdődhetnek a munkák. A Magyar Nemzet viszont úgy értesült, hogy a rendelkezésre álló 137,5 milliárd forintnál lényegesen többről szólnak a pályázók ajánlatai. Lapunkkal a BKV azt közölte, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciójával összefüggésben kiírt kivitelezői közbeszerzési eljárásokra beérkezett ajánlatok több mint húsz százalékkal magasabbak az előzetesen becsültnél.
A probléma tehát az, hogy a rendelkezésre álló összegnél ezúttal, vagyis a második pályázatban is magasabb ajánlatok érkeztek, és a fővárosnak nincs forrása, a kormány pedig a városra mutogat. Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár a sajtóhírekre reagálva azt mondta: „Elsősorban a fővárosnak kell gondolkodnia azon, honnan teremti elő a 3-as metró felújításának fedezetét.” Kérdésünkre, hogy milyen forrásból állják a hiányzó összeget, a BKV azt válaszolta: „Budapest főváros önkormányzata és/vagy a kormány kompetenciájába tartozik a kérdés eldöntése.”
A főváros, illetve a BKV egyszer már épp azért nyilvánította eredménytelennek a tendert, mert irreálisan magasnak tartotta az ajánlatokat. A cégek tehát tudhatták, hogy a főváros nem tud és nem akar 137,5 milliárdnál többet költeni erre. A korábbi magas összegű ajánlatokat azzal lehetett magyarázni, hogy nem a kiviteli, hanem az engedélyes tervek ismeretében pályázhattak a cégek. Az újabb pályázattól ezért alacsonyabb ajánlatokat vártak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.