BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gigantikus légikikötő borítja fel a kínai közlekedési piacot

Alapvetően megváltozhat a kínai légiközlekedés, miután egy új, minden eddiginél nagyobb repülőtér épül Peking déli részén.

Felboríthatja a három legnagyobb kínai légitársaság közötti erőviszonyokat az épülő hatalmas új pekingi repülőtér. Eddig ugyanis az Air China uralta légi közlekedési szempontból Peking térségét, míg a China Eastern Airlines Sanghajban dominált, a China Southern Airlines pedig Kuangcsouban (Kanton).

Forrás: AFP

Az új repülőtér Peking déli részén, Tahszing kerületben lesz majd, a hét kifutópályás monstrum felépítése 12,9 milliárd dolláros beruházás keretében történik. A kapacitásbővítésre azért van szükség, mert a ma működő repülőtéren már 2016-ban is 94 millió utas fordult meg, ami közel van a 96 milliós maximumhoz. Az új repülőtér évi maximum 100 millió utassal működhet, 2025-re pedig a két pekingi reptér együtt akár évi 170 millió ember utazásáról gondoskodhatna. A tervek szerint 2019-től üzemelhet az új légibázis, amely belépésével egyértelműen gyengíti az Air China pekingi túlsúlyát. Az új reptéren ugyanis a SkyTeam bázisához tartozó China Eastern és China Southern szerzett jogot az utasforgalom 40-40 százalékának bonyolítására.

Kínán kívül is lehet hatása annak, ha megerősödnek az Air China riválisai, miután mindhárom cégnek jelentős külföldi járathálózata van. Az Air China döntően Európába és Észak-Amerikába indít nemzetközi járatokat, a China Eastern Japán és Dél-Korea irányába repül, míg a China Southern Ausztráliában és Délkelet-Ázsiában rendelkezik erős piaci pozícióval. A pekingi repülőtéri kapacitás kibővítésével utóbbi két légitársaság erősítheti észak-amerikai kapcsolatait, s a SkyTeam-partnerekkel együttműködésben közvetlen járatokat indíthatnak Peking és az Egyesült Államok között. Az Air China ezzel nemcsak hazai terepen, hanem nemzetközi szinten is teret veszíthet. A vállalat eddig a jelenlegi pekingi reptér utasforgalmának közel 38 százalékát bonyolította, és ezzel a térségben messze riválisai előtt járt.

„Pekingben igény lenne napi több száz pluszjáratra, de ezeket a kéréseket ma még vissza kell utasítanunk, mert nem áll rendelkezésünkre elegendő fogadókapacitás, holott ez a város kétszer ennyi járat kezelésére is képes lenne” – idézi Liu Hszüe-Szungot, a jelenlegi pekingi reptér üzemeltetőjét a Bloomberg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.