BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kampány indult a nyúlhús fogyasztásáért

Országos kampány indult a nyúlhús-fogyasztás népszerűsítésére, amelynek első állomásán, a budaörsi Auchan bevásárlóközpontban pénteken Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára elmondta, azt szeretnék, hogy minél többen megismerjék a nyúlhús előnyeit és elkészítésének változatos módját.

Az államtitkár, aki egyben a kampány fővédnöke, közölte: Európa legnagyobb nyúlhús-exportőre Magyarország, mégis, a belföldi nyúlhús-fogyasztásban a rangsor végén van.

Nagy István kitért a nyúlhús kedvező élettani hatásaira, például, hogy koleszterin- és zsírszegény, valamint hogy gyorsan és könnyen előállítható.

Hozzátette: a becsült nyúlhús-fogyasztás Magyarországon fejenként 2-3 dekagramm évente, míg a mediterrán országokban meghaladja a 2 kilogrammot.

Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője elmondta, támogatják a tudatos fogyasztói magatartást és az egészséges táplálkozást, a környezettudatos termékválasztást, illetve a kiváló magyar termékek piaci elterjesztését.

Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint fontos lenne, ha az egészséges, zsírszegény és könnyen emészthető nyúlhús legalább heti egyszer a magyar családok asztalára kerülne.

A kampánynyitó rendezvényen Bede Róbert mesterszakács nyúlételeket készített az érdeklődőknek, amelyeket a helyszínen meg is lehetett kóstolni. A következő hetekben országszerte hasonló, a nyúlhús-fogyasztást népszerűsítő rendezvények, látványfőzések és kóstolók lesznek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.