Idén az első negyedévben a mobiltelefon-előfizetések száma meghaladta 11,7 milliót, ezen belül a havi díjas előfizetések aránya tovább növekedett – derül ki a KSH legújabb adataiból. A havi díjas előfizetések folyamatos növekedése főként annak tudható be, hogy az új ügyfelek mellett egy adott szolgáltatónál lévő feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkező ügyfelek egy része is átvált szerződéses csomagra, illetve a post-paid típusú szolgáltatások percdíjai sok esetben alacsonyabbak, és adatforgalmat is biztosítanak a felhasználók számára. (A havi díjas előfizetés a szolgáltatóknak is kedvezőbb, hisz így egy kiszámítható, tervezhetőbb bevétellel számolhatnak, mint a kártyás ügyfeleknél.)
A telefonbeszélgetésre fordított idő több mint négyötödét mobiltelefonról kezdeményezték. A mobilhálózatból közel 1,9 milliárd hívást indítottak, 0,3 százalékkal többet az egy évvel korábbihoz képest. A mobiltelefonálással töltött összes percidő – 5,5 milliárd perc – 5,5 százalékkal nőtt. A legnagyobb részarányú, saját hálózatba irányuló hívások időtartama három százalékkal emelkedett. Az egy mobil-előfizetésre jutó 161 beszélgetés száma stagnált idén a 2016 első negyedévihez képest. Idén január és március között egy előfizetésre átlagosan 469 percnyi beszélgetés jutott – naponta átlagosan 5,2 percet telefonálunk.
Az internetpiac bővülése is folytatódott, az előfizetések száma a negyedév végén meghaladta a 8,9 milliót, ami 8,3 százalékkal nagyobb, mint tavaly március végén. A piac koncentráltsága magas: az előfizetések több mint 96 százalékát tíz szolgáltató biztosította. Az internet-előfizetések 68 százaléka mobilinternet-előfizetés volt, ami a szolgáltatók gyors alkalmazkodásának, az okostelefonok rohamos elterjedésének és a folyamatos árversenynek tudható be – a mobilhálózat adatforgalma 56 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Idén az első negyedévben – előzetes adatok alapján – az információ, kommunikáció terén legalább öt főt foglalkoztató vállalkozások értékesítésből származó bevétele 674 milliárd forint volt, 13 százalékkal nőtt 2016 azonos időszakához képest. Az ezen belül 39 százalékos súlyt képviselő távközlési ágazat vállalkozásai 264 milliárd forint bevételt értek el, ez 5,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.