BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Műtárgyakat és adósságot tartalmazó csomagban árulják az Air Indiát

Salvador Dalí tervezte hamutálakra is szert tehet az Air India új tulajdonosa, de akár azok nélkül, részekben is eladnák az elmúlt évek során veszteségessé vált céget.

Eladnák az állami tulajdonban lévő Air Indiát, vagy ha másképp nem megy, akár csak egy részét is – az indiai kormány elfogadta az erről szóló javaslatot. Az indiai Légi Közlekedési Igazgatóság volt vezetője, Kanu Gohain inkább az utóbbi megoldást tartja valószínűnek. „Nehéz lesz olyat találni, aki felvásárolná az egész Air Indiát minden eszközével, leányvállalatával és műalkotásával, illetve aki a felhalmozott adósságot is vállalja” – idézi a Bloomberg.

Az Air India kétségtelenül színes árucikk a piacon, hiszen az 1960-as években, a légitársaság fénykorában a híres szürrealista festőt, Salvador Dalít kérték fel, hogy tervezzen hamutálakat az első osztályon utazók számára. Emellett a veszteséges légitársaság poggyászához számolható a nyolcmilliárd dolláros tartozása, öt leányvállalata, valamint 27 ezer munkavállaló.

Míg az Air India helyi piaci részesedése egy évtizede még 35 százalék volt, ma már mindössze 13 százalék, miután több riválisa, így az IndiGo és a SpiceJet is megelőzte. A légitársaság 2007 óta nem termelt profitot, éppen azóta, hogy összeolvadt az állami tulajdonban lévő Indian Airlinesszal. Tavaly márciusig ugyan egy év alatt egymilliárd rúpiás (15 millió dollár) működési nyereségre tettek szert, mégis 38,4 milliárdrúpiás teljes veszteséggel zárták az üzleti évet.

Június 28-án egy vevő már jelentkezett: az IndiGo, amely jelenleg India legnagyobb kereskedelmi célú légitársasága. Érdeklődik az Air India nemzetközi piacai iránt, de akár az egész légi üzletét is felvásárolhatja.

A befektetők nincsenek elragadtatva a hírtől, két nap alatt 8 százalékot esett az IndiGo részvényárfolyama, és félmilliárd dollárt veszített piaci értékéből a cég. A kétségek elsimítása érdekében a légitársaság tulajdonosai, Rahul Bhatia és Rakesh Gangwal július 6-án egy konferenciaértekezlet keretében tájékoztatták a befektetőket. Elmondták, olcsó távolsági járatokat szeretnének indítani, és a terv megvalósításához hasznát vennék az Air India nemzetközi műveleteinek, így rövid időn belül tengeren túli utakhoz és tapasztalt munkavállalókhoz jutnának.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.