A vállalati létszám növekedésével ugyanakkor egyre több nőt találunk magas beosztásban. A kisvállalatoknál 26 százalék, az 50–150 fő közötti cégeknél 32, a 150–250 közöttieknél 30, a nagyvállalatoknál pedig 35 százalék a nők súlya a felső vezetésben. Az 1081 fős mintából az is kiderült, hogy a kisebb cégek csaknem felénél 10 százalék alatti a női felső vezetők aránya, viszont a 250 fő feletti vállalatoknak ez csak az ötödére jellemző.
A középvezetők esetében hasonló trend rajzolódik ki: a méret növekedésével párhuzamosan nagyobb a nők szerepe: a 21–50 fő közötti vállalkozásoknál 30 százalék, az 51–150 fős cégeknél 33, a 151–250 fő közöttieknél 32, a nagyvállalatoknál pedig 37 százalék az arány.
A férfiasabb tevékenységek esetében, mint például az építő-, a gép- és a fémipar, a női felső vezetők aránya még alacsonyabb. Leegyszerűsítve, ahol többségben férfi a beosztott, akik ráadásul a nők számára megterhelő fizikai munkát végeznek, ott a vezető is inkább férfi.
A női felső vezetők aránya az élelmiszeriparban a legnagyobb, ahol átlagosan négyből három pozíciót töltenek be hölgyek. Jelentős a súlyuk továbbá az üzleti szolgáltatások, a könnyűipar és a kereskedelem terén. A női középvezetők esetében az ágazatok közötti különbségek kevésbé kirívók, több iparágban is számottevő a hölgyek aránya. Így a könnyűiparban minden második magas beosztás az övék, de az üzleti szolgáltatások terén és a kereskedelemben is elvisznek ötből két állást, az élelmiszer- és vegyiparban pedig egyharmad feletti az arányuk.
A szociológiai és szervezeti magatartással foglalkozó hazai és nemzetközi szakirodalom egyik fontos témája a női egyenjogúság megvalósulása az üzleti életben – emlékeztetett a GKI. A nők ranglétrán való előrehaladásának jellemző problémája pedig az üvegplafonhatás. Eszerint egyes vezetői szintek azért nem érhetők el a hölgyek számára, mert létezik velük szemben egyfajta diszkrimináció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.