Nincsenek könnyű helyzetben a pályázó cégek, a kiírások manapság egyre több bürokratikus előírást tartalmaznak, a korábbi ígéretekhez képest ráadásul a pályázatokhoz megkövetelt adminisztratív igazolások, cégdokumentációk száma sem csökkent – derül ki a BDO közleményéből. Különösen a nemzetközi cégcsoportok esetén bonyolult a partner és kapcsolt vállalkozások cégadatainak beszerzése és az átláthatósági nyilatkozatok kibocsátása.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a kiírók a túlárazások elkerülése érdekében immár minden pályázati költségtétel alátámasztása érdekében három, egymással versenyző vállalkozó árajánlatát kell a pályázathoz csatolni
– magyarázza Jasper Zsuzsanna, a BDO Magyarország könyvvizsgálati üzletágának ügyvezető partnere. – Ez a tapasztalatok szerint jelentősen lassítja a pályázatírás folyamatát, miközben igen nehézkes a hiánypótlások rendszere is: gyakran megesik, hogy egy jól előkészített pályázathoz is 6-7 oldalas hiánypótlást írnak elő.
Jelentősen növeli a pályázók adminisztratív terheit az is, hogy miközben a támogatási pályázatok elektronikus úton készülnek, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) kombinált támogatási pályázatai az elektronikussal párhuzamosan a papíralapú pályázatkészítést is előírják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.