Az internet-hozzáféréssel rendelkező hazai vállalkozások alig kilenc százaléka vásárolt tavaly valamilyen felhőalapú szolgáltatást – derül ki az unió statisztikai hivatalának, az Eurostatnak a kimutatásából. A közösségben a társaságok csaknem száz százalékának van internet-hozzáférése. Az uniós vállalkozások átlag 22 százaléka vásárolt felhőalapú szolgáltatásokat. Ez a részesedés lényegesen magasabb volt a nagyvállalatoknál (45 százalék), mint a kis- és középvállalkozásoknál (21 százalék). A tagállamok közül 2016-ban leginkább Finnországra (57 százalék), Svédországra (49 százalék) és Dániára (42 százalék) volt jellemző, hogy a vállalkozások felhőalapú szolgáltatásokat vásároltak. Magyarországnál csak Bulgária, Románia, Lettország, Lengyelország és Görögország vállalkozásai használták ki kevésbé a felhőalapú infrastruktúra adta lehetőségeket.
Egyébként a közvélekedéssel szemben szűkebb régiónkban igen nagy népszerűségnek örvend a felhőszolgáltatások nyilvános változata. Magánemberként az internetet használó polgárok 30 százaléka használ felhőszolgáltatásokat Magyarországon, ami alig marad el az unió 32 százalékos átlagától. E tekintetben 21 százalékkal a lengyelek a sereghajtók, a svédek pedig messze kiemelkednek 48 százalékos arányukkal. Korábban a Bitport.hu arról számolt be, hogy a felhőpiaci magyarországi költések összértéke 2016-ban, beleértve a privát felhőt is, elérheti a 47 millió dollárt. Nálunk is, hasonlóan a régió más országaihoz, a nyilvános felhő a legnépszerűbb, részesedése meghaladja a 70 százalékot. Ha hozzávesszük az ugyancsak a publikus kategóriába sorolt, fokozottabb biztonságú virtuális privátfelhő-szolgáltatásokat (ez az IDC terminológiája szerint ugyancsak publikus szolgáltatásnak számít), akkor a nyilvános felhő már 84 százalékát fedi le a teljes magyarországi felhőpiacnak, a valódi privátfelhő-megoldások pedig alig 16 százalékot képviselnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.