Várhatóan október végén, november elején kezdődik a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. A kivitelezési munkálatok pontos ütemezése a vállalkozási szerződések aláírása után történik. A szerződéskötésre augusztus végén, szeptember elején kerülhet sor – tette hozzá a BKV, a szerződéses ár pedig mintegy 24,1 milliárd forint.
A 3-as metróvonal északi szakaszának felújítására kiírt közbeszerzési eljárás nyertese a Strabag Építőipari Zrt. A vállalkozás hat állomás, az Újpest-Központ, Újpest-Városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György úti metróállomások korszerűsítését végzi.
A középső, illetve a déli szakasz állomásainak rekonstrukciójára új közbeszerzési pályázatot írnak ki – közölte a BKV. Az eredeti tervek szerint az M3-as vonal felújítását már el kellett volna kezdeni, és ennek megfelelően 2019-re véget értek volna a munkák, ám ez várhatóan most tovább csúszik. A főváros irreálisnak tartotta a vonal felújítására érkezett ajánlatokat, ezért egy második tendert is megjelentetett, de ez sem hozott lényegi változást. Így lesz újabb, tehát harmadik pályázat is, és ezért egyelőre csak az északi szakasz felújításához látnak hozzá.
A több ütemben végzendő infrastruktúra-felújítás tehát a metróvonal északi szakaszán, Újpest-Központ és a Lehel tér között indul, ekkor a metró csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik majd – erről már a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. tájékoztatott, és azt is megjegyezte, hogy bizonyos időszakokban esténként és hétvégenként a felújítási munkák a metró teljes vonalán autóbuszos pótlást tesznek szükségessé.
A BKV már egy ideje tisztában van azzal, hogy a cégnek kell biztosítania azokat a buszokat, amelyekkel a felújítás ideje alatt szállítják az utasokat. A metrópótlási feladatokra való felkészülés jegyében, valamint a folyamatosan szükségessé váló selejtpótlás miatt tavaly november óta több tucat új buszt állított forgalomba a közlekedési társaság: legutóbb idén júliusban 15 új szóló Mercedes-Benz Conectót, előtte, júniusban pedig 31 új csuklós Mercedes-Benz Conectót. Mindezeken túl egy tucat használt buszt is forgalomba állítottak, jelenleg is több mint ötvenet üzemeltetnek be. Ebből a legnagyobb tétel, negyven darab hibrid, szóló Volvo, de végeztek 12 Ikarus 280-as és 11 Ikarus 435-ös felújításával is.
További új és használt buszokat is vásárolna a BKV. Ha az új járművekre vonatkozó közbeszerzési pályázatokon a műszaki tartalomnak megfelelő és az európai konkurenseknél kedvezőbb árú magyar termék kerül ki nyertesként, akkor a BKV Zrt. továbbra is elkötelezett a hazai autóbuszgyártás mellett – hangsúlyozta a cég.
Mindeközben elkezdődtek az M3-as vonal felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkálatok. Az Árpád hídi metróállomás környezetében a munkavégzés augusztus 2-tól várhatóan október 31-ig tart. A vonal északi szakaszán több ütemben, szakaszosan dolgoznak, a buszhálózat fő útvonala a Váci út. A BKK a metrópótlásban érintett városrészek várható forgalmi átrendeződésének vizsgálata alapján lakótérségekre bontott, részletes mobilitási tervet dolgozott ki, amelyet hamarosan társadalmi egyeztetésre bocsát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.