Fordulat látszik a hajóépítési iparágban – nyilatkozta a Bloombergnek Mika Vehvilainen, a Cargotec vezetője. A hajózási megrendelések elérték mélypontjukat, 2017 első és második negyedévében is folyamatos növekedést tapasztaltak, amelyre 2014 óta nem volt példa. „Elértük a mélypontot, vannak gyengébb jelek, amelyek a piac javulására utalnak” – mondta.
A hajógyárak termelése 2010-ben tetőzött, amikor az új hajók megrendelései a globális pénzügyi válság következtében lecsengtek.
A Cargotec MacGregor megrendelései a 2008-as 3,5 milliárd euróról 2010 június végére 50 százalékkal, 1,72 milliárd euróra estek. Az idén azonban ismét több típusra vonatkozóan növekvő érdeklődést tapasztalnak, bár 2018-ig még meglehetősen lassú javulásra számítanak.
Hasonlóan kedvező jelek tapasztalhatók a helsinki központú cégcsoport más egységeinél. A közúti teherkezelési eszközöket gyártó
Hiab vezérigazgatója a hírügynökségnek elmondta, hogy a piaci kilátások jók. A Kalmar rakománykezelési szolgáltatásokat nyújtó egységnél hozzátették, hogy a világkereskedelem visszaállni látszik a válság előtti tempóra. (A cég minden negyedik konténer célba érésénél közreműködik a világban.)
A Cargotec az elmúlt években a piaci visszaesés ellenére javította jövedelmezőségét, aminek köszönhetően részvényeinek ára az idén 18 százalékkal emelkedett, miközben a STOXX 600 ipari index 7,6 százalékkal nőtt. Ebből 7,2 százalékot a második negyedév hozott, hat éve ez a legjobb teljesítmény. Vehvilainen meggyőződése, hogy a jövedelmezőség tovább javítható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.