Érzékelhető változás a cégautópiacon, hogy a korábban túlnyomórészt dízelüzemű járműveket kereső vállalkozások nagyobb mértékben kezdték el vásárolni, lízingelni a benzines autókat is
– nyilatkozta Jancsó Gyula, az Opel Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója és b2b projektmenedzsere. Szerinte a változást ma még korai lenne trendnek nevezni, de tény, hogy a dízel egyeduralma veszélyben van. A szakember elmondása alapján egyelőre a dízeljárművek üzemben tartása továbbra is olcsóbb, ám a szervizköltséget és minden más kiadást is magában foglaló TCO (Total Cost of Ownership) mutató a korszerű benzines autók javára kezd elbillenni bizonyos kilométerfutások esetén.
Jancsó megjegyezte: az alternatív üzemanyagok terén továbbra is van fantázia a gázüzemű autókban is. Itt két kategória szerepel a piacon, az LPG és a CNG gázrendszer. Utóbbinak számos kedvező tulajdonsága van, hiszen a megfelelően kialakított sűrített földgázzal működő motor a benzinmotorral összehasonlítva a legmagasabb teljesítményt nyújtja, mert a sűrített földgáz oktánszáma magasabb, mint a benziné.
A töltése azonban alacsony nyomású technológia esetén egyelőre lassú, a gázszolgáltatók ezért jelenleg azon dolgoznak, hogy meggyorsítsák ezt a folyamatot, hiszen a gázüzemű autók terjedése új piacokat nyithat meg számukra. Az autós oldalról elsősorban a taxicégek érdeklődnek a gázmeghajtású gépkocsik iránt
– tette hozzá a szakember.
Mint ismert, júliusban Franciaországban Nicolas Hulot környezetvédelmi miniszter úgy nyilatkozott: 2040-ig betiltják a dízel és benzines autók újonnan történő forgalomba helyezését. A francia szakminiszter a párizsi egyezményre és a zöldenergia részarányának növelésére hivatkozott, valamint hozzátette: az előzetes egyeztetések alapján a francia autógyártók fel vannak készülve a kormány „kemény feltételeinek” teljesítésére.
A bejelentésre azt követően került sor, hogy a Volvo Cars közölte: 2019-től kezdődően már kizárólag hibrid vagy tisztán elektromos modelleket fog gyártani. A bejelentés annyiban nem meglepő, hogy eddig is voltak hasonló üzenetek egyes járművek távolabbi jövőjét tekintve – fűzte hozzá Jancsó Gyula.
Az utóbbi időben különösen a dízelüzemű járművek vannak a célkeresztben, több politikus is úgy nyilatkozott Németországban és egyes skandináv államokban, hogy a dízel napjai meg vannak számlálva. A változások – az állami szabályozás terén legalábbis – nem években, hanem inkább évtizedekben mérhetők, a jelek szerint azonban már elkezdődött némi átrendeződés a céges autók piacán is.
https://www.vg.hu/vallalatok/kiabrandultak-nemetek-dizelbol-579937/
A változás már a számok szintjén is tettenérhető: az egyes nagyobb német városok esetleges dízeltilalmáról szóló német közbeszéd a jelek szerint máris kimutatható a piacon. Az augusztusi újautó-értékesítéseken belül a dízel máris 13,8 százalékot esett, ezzel a gázolajjal működők aránya 37,7 százalékot tesz ki az újautó-eladásokban. A benzines autók eladása ezzel párhuzamosan 15 százalékot ugrott, ezzel összesen 58,4 százalékot hasítva ki a teljes szegmensből. A német piacot elemző szakértők szerint a folyamat folytatódni fog, vagyis mint a privát, mind pedig a céges vásárlók lassan elfordulnak a dízeltől, hosszabb távon pedig a belengetett dízeltilalmak végleg zárójelbe tehetik ezt a meghajtási formát. A német piac azért is figyelemreméltó, mert az ottani folyamatok némi csúszással más országokban is megismétlődnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.