Az őszi foglalások száma 10 százalékkal, az egy foglaláshoz kötődő kosárérték pedig 5-10 százalékkal nőtt, már csaknem 72 ezer forintot tesz ki. Ez abszolút forgalomnövekedés még úgy is, hogy a belföldi szállásdíjak 3-5 százalékkal drágultak. A kereslet eltolódott a magasabb kategóriájú szálláshelyek felé – válaszolt a Világgazdaság őszi trendeket firtató kérdésére Drávai-Mészáros Judit, a Szallas.hu marketingmenedzsere. A piacvezető szállásközvetítő portál lapunk számára összeállított adataiból kiderül, hogy a kuponos, illetve kedvezményes ajánlatok közül a négycsillagos wellness és a magasabb kategóriájú szálláshelyeket alkalmi áron kínáló tematikus hetek akciói a legnépszerűbbek, míg a külföldi ajánlatok közül az olcsóbb New York-i, dubaji és thaiföldi utazási csomagok.
A legnépszerűbb magyarországi városok listájáról az ősszel lekerülnek a balatoni települések. A legtovább Balatonfüred és Siófok tartja magát, szeptemberben éppen csak kiesnek a tízes listáról, amelyet Budapest vezet. A második legnépszerűbb város Eger, a hagyományosan dobogós Hajdúszoboszlót is megelőzve. Az őszi városnéző ajánlatok közül a kedvenc Prága, Róma és Barcelona. Mint Drávai-Mészáros Judit megjegyezte, a 90 naposról 120 naposra bővülő előfoglalási idő már rég az év végéig ér, sőt már a szilveszteri csomagok is egyre jobban fogynak. A karácsonyi ajándékként népszerű utazási utalványok kereslete november elején élénkül majd meg, a mostani foglalások legtöbbje az október 23-i hosszú hétvégére szól. Ezért a vevők átlagosan csaknem 86 ezer forintot fizetnek, jellemzően nívósabb szállásokra, és többen, főleg családdal utaznak el.
A legmarkánsabb új utazási trend az élményturizmus. Egyre több vendég igényli a szállodán és az adott településen kívüli élményeket is, ezért a szálláshelyek elkezdtek programokat, komplett programcsomagokat szervezni – tájékoztatott Flesch Tamás, a Magyar Szállodaszövetség alelnöke. A wellness és a büféasztal már kevés, a szabadidős programokért a vendégek – a Szallas.hu szerint – akár 20 kilométert is megtesznek a szálláshelyüktől. A bor- és gasztroturizmus mellett a kerékpáros turizmus is fejlődik, egyre több szálloda kínál ingyenesen kerékpárt a vendégeinek. A tartalmas időtöltést jelentő attrakciók már a szállásfoglalással kapcsolatos döntésnél latba esnek, a környékbeli látnivalókra, kikapcsolódási, sportolási és kulturális programokra szóló belépőjegyekre a szállásközvetítők és a szállodák egyaránt jelentős kedvezményeket biztosítanak. Drávai-Mészáros Judit elmondta: míg a nyár elején 3 ezer, mostanra már több mint 50 ezer kedvezménykupont váltottak be felhasználóik.
Ugyanakkor, a szállodaszövetségi vezető szerint, a hagyományos kuponozásra egyre kevésbé hajlandók a szállodák, amelyeknek az olcsó ajánlatra befizető vendég kerül a legtöbbe. Az akciózás célja változik: a minőségi kínálatot teszi elérhetővé szélesebb rétegek számára. A kereslet élénkülésével a legtöbb helyen – hosszú idő után – nőttek a szobaárak, amire a jelentősen emelkedő munkaerőköltségek miatt csökkenő jövedelmezőségű szálláshelyeknek égető szükségük volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.