A rossz hírek nyomán a Tesla részvényei 2,2 százalékot estek a nyitás előtti kereskedésben, igaz, az árfolyam január óta már 60 százalékot erősödött, elsősorban épp a Model 3 piaci sikerére vonatkozó várakozások miatt. Ebből közel 500 ezres megrendelésállománya van a cégnek, nem utolsósorban a 35 ezer dolláros, azaz tízmillió forintos árának köszönhetően.
Az elektromosautó-gyártó a szűkös keresztmetszettel indokolta a szokatlanul gyenge startot, de részleteket nem közölt arról, hogy ez mit takar, és hogy mikorra pörgetik fel a gyártást. Ráadásul ennél a modellnél kifejezetten a gyorsabb összeszerelés érdekében egyszerűsítették a munkafolyamatokat.
A Bloomberg forrásai szerint 3-4 hetes lehet a csúszás, ami egy vadonatúj autó esetében nem tekinthető tragikusnak, s aki ismeri a cége elé nehezen teljesíthető célokat állító Elon Musk alapító-vezérigazgatót, az aligha lepődhet meg azon, hogy a „szokásos” 25 ezer autónál ezúttal csak 336-tal több gördült le a szalagokról. Az viszont kedvező hír, hogy a magasabb haszonkulccsal értékesíthető Model S limuzinból és a Model X városi terepjáróból rekordszámú készült a cég fremonti üzemében. Elemzők szerint a Tesla ismét igazolta, hogy nem tekinthető tömegtermelőnek az autóiparban, s ezzel a villanyautók terén hatalmas erőket megmozgató konkurensek – a Toyota, a Daimler, a Volkswagen és a General Motors (GM) – malmára hajtja a vizet. Utóbbi például hétfőn jelentette be, hogy 2023-ig húsz teljesen elektromos modellel jelenik meg, közülük kettővel már 2019 közepére elkészül.
A legnagyobb amerikai autógyártó közleménye után a második helyen álló Ford is megszólalt, náluk a következő „néhány évben” 13 vadonatúj villanyautó készül el, s erre 4,5 milliárd dollárt szánnak. A GM hírére 4,4 százalékot erősödött az árfolyam, amelyhez a keddi nyitás előtt további 2,2 százalék tapadt. A Ford bejelentését 1,3 százalékos plusszal honorálta a piac.
Lassan nőnek az eladások
Az Egyesült Államokban az idei első nyolc hónapban alig 60 ezer teljesen elektromos hajtású gépkocsit értékesítettek, s csaknem ugyanennyi plug-in hibridet, ami meglepően alacsony mennyiségnek tűnik, hiszen a vásár-
lást ösztönző központi támogatásokat ma még igénybe lehet venni. Az új autók piacán az elektromotorral szerelt autók aránya az idén egy százalékra tehető a Hybridcars.com összesítése szerint. Ebben a magasabb áruk mellett az üzemanyagok rendkívül alacsony ára nagyban közrejátszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.