A Porsche Austria tájékoztatása szerint arról még nem született döntés, hogy pontosan hány márkakereskedővel csökkenti hálózatát a VW. Ehhez először velük folytatnak majd tárgyalásokat. Ausztriában 2018 első negyedévében mondják majd fel a szerződéseket, illetve kötnek újakat. A VW-nek mintegy háromezer márkakereskedője van Európában.
A világpiacon már néhány éve megindult a konszolidációs hullám, ami az elkövetkező években csak tovább gyorsulhat, és ez Németországban sem lesz másképp
- jelentette ki Jürgen Stackmann a VW márka értékesítési igazgatója egy keddi konferencián Münchenben a cég értékesítési partnerei előtt. Elmondta, hogy „az értékesítési költségek drasztikus csökkentéséről van szó” a nyereségesség és a hatékonyság mintegy tíz százalékos növelése érdekében.
A megmaradó márkakereskedőknek kifizetődő lesz a váltás – mondta Jürgen Stackmann, hangsúlyozva, hogy „tartós bevételarányos jövedelmezőséget garantálunk partnereinknek”. A cél a két százalék elérése. Jelenleg az átlagos VW márkakereskedő évi 620 jármű eladásával 27 millió euró nettó forgalmat bonyolít le egy százalékos forgalomarányos jövedelmezőséggel és ennek is a legnagyobb része a szerviz és alkatrész üzletből származik – mutatott rá. A tárgyalásokat a márkakereskedőkkel novemberben kezdik meg és a jövő év első negyedében tervezik lezárni.
Németországban október végén ül le a VW a márkakereskedők képviseletével tárgyalni egyebek között a dízelbotrány miatt támasztott kártérítési követelésekről. A márkakereskedők ugyanis kártérítésre tartanak igény, mondván, a dízelbotrány miatt csökkent a lízingelt járművek maradványértéke és nehézségekbe ütközik a visszavett járművek értékesítése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.