A Mol Bubi közbringarendszer üzemeltetési költsége megközelítőleg 260 millió forint, melynek több mint a felét a Mol finanszírozza – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóosztálya. A társaság hangsúlyozta: a rendszer nem profitorientált, a Fővárosi Önkormányzat a budapesti közösségi közlekedési rendszer kiegészítőjeként működteti. A közbringarendszer jegy- és bérleteladásból származó bevétele 2015-ben és tavaly is mintegy 70 millió forint volt, az idén január és szeptember között a bérletek adták a teljes értékesítési forgalom 75 százalékát. Az idei téli forgalom valószínűleg eltér majd a korábbi évekétől, a BKK arra számít, hogy az M3-as metró felújítása miatt sokan választják majd alternatívaként a Bubit a rövidebb távú útjaikra.
Tavalyelőtt 651,6 ezer tavaly pedig 644,7 ezer alkalommal béreltek kerékpárt a Mol Bubi rendszerében, amelybe eddig mintegy 50 ezren regisztráltak. Egy regisztrációval egy időben akár négy kerékpár is bérelhető, a közlekedési központ becslése szerint több mint 100 ezren próbálták már ki a szolgáltatást. A 2014. szeptember 8-i induláshoz képest a gyűjtőállomások száma 62, a kerékpároké pedig 35 százalékkal nőtt, már 124 állomáson összesen 1486 bicikli érhető el.
A legnépszerűbb gyűjtőállomások a Jászai Mari téren, az Erzsébet téren, a Kálvin téren, a Fővám téren, a Városháza Parkban és a Szent Gellért téren működnek. A legkedveltebb időszakok jellemzően hétköznaponként 7.30 és 9.30, valamint 16 és 18 óra között vannak, ezenkívül a péntek és szombat esték hoznak kiemelkedő forgalmat. Érdekesség, hogy a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. szereli össze az egyedi gyártású kerékpárokat, amelyek beszerzési költsége 230 ezer forint darabonként.
Müpa–Nemzeti Színház néven augusztus 24-én új gyűjtőállomással bővült a közbringarendszer, és a Fővárosi Önkormányzat költségvetéséből 2018-ban újabb állomásokkal és kerékpárokkal egészítik ki a hálózatot, emellett további területeket is bekapcsolnak a szolgáltatásba. A Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (Vekop) keretében szintén jövőre Óbuda központi részét is bekapcsolják a rendszerbe, az előkészítés már zajlik.
A fejlesztések közül a BKK kiemelte, hogy egyszerűsítenék a szerződéskötést, és fejlesztenék az applikációt, hogy magasabb színvonalon szolgálják ki az ügyfeleket. Olyan informatikai fejlesztéseket is terveznek, amelyek által a felhasználók több információhoz juthatnak. A közbringarendszer fejlesztésének tekinthető a szolgáltatási terület közúthálózatának kerékpárosbaráttá fejlesztése is, amelyre Vekop-forrásból 8,4 milliárd forintot fordítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.