BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőzsdei eufória követte a Netflix áremelését

Áremelésnek ritkán örült ennyire a piac, mint a Netflix esetében. Elemzők szerint az egy-két dolláros drágításra legyintenek majd a nézők.

Áremelésnek ritkán örült ennyire a piac, mint a Netflix esetében. Háromhavi csomagja közül a standard hozzáférését egy dollárral 10,99 dollárra, míg az egyidejűleg négy különböző stream letöltését 4K-s felbontásban kínáló prémiumcsomagét két dollárral 13,99 dollárra emeli csütörtöktől amerikai előfizetői számára az online videotéka.

Forrás: Shutterstock

A Magyarországon tavaly év eleje óta legálisan is elérhető szolgáltatás megdrágulása az RBC elemzői szerint jövőre 650 millió dollárnyi pluszpénzt hoz a konyhára. Úgy vélik, az áremelés nem jár lemorzsolódással, mivel a filmkínálat szélesítésével és a saját gyártású sorozatok – mint a Kártyavár, a Sherlock vagy a Narcos – számának növelésével még nagyobb csáberőt tudnak kifejteni a nézőkre, akik a szolgáltatás minőségi javulása miatt szemet hunynak az egy-két dolláros tétel fölött. Akik pedig „garasoskodnak”, azoknak marad a változatlanul 7,99 dollárért kínált fapados alapcsomag. (Ez nálunk is ennyi, csak euróban.)

A piacra is átragadt az elemzők lelkesedése, ennek eredményként 5,4 százalékkal történelmi rekordra, 194 dollár fölé tolták a Netflix kurzusát a csütörtöki zárásra. Az így 84 milliárd dolláros piaci értékűre beárazott Netflix pénteken is folytatta diadalmenetet: 1,9 százalékos erősödéssel 198 dolláron zárta a hetet.

 

A cég számára előfizetői táborának lendületes bővítése egyelőre fontosabb, mint a profittermelő képesség fokozása. A második negyedév végén már 104 millió előfizetőjük volt világszerte, ebből 51,9 millió az Egyesült Államokban. Az adózott eredmény 68 millió dollár volt. A cég a pluszbevételeket saját tartalomgyártására költi, filmjeikre és sorozataikra jövőre már az idei 6 helyett 7 milliárd dollárt szánnak – emlékeztet a Business Insider.

Mivel az internetes konkurensek, mint az Amazon Prime vagy a Hulu, hasonló árakkal dolgoznak, a versenyt az dönti el, milyen széles körű szolgáltatást nyújtanak a cégek. Az internetes streamszolgáltatások előretörése a kábeltársaságoknak nem jön jól, az UBS nyári felmérése szerint a költséghatékonyság szempontjából már négyszeres kettejük között a különbség: egy óra műsor megnézése fajlagosan 42 centbe kerül a kábelen, és 10 cent a stream esetében. Ez önmagában is jelentős átrendeződést eredményez az előfizetők körében.

A Netflix további növekedésében bízik a céget követő elemzők többsége: a legmagasabb egyéves célár 230 dollár, míg a medián 200 dollár a Thomson Reuters adatbázisa szerint. A cég adósságállományának gyors emelkedése viszont intő jel lehet, ennek szintje a nyáron elérte a 4,8 milliárd dollárt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.