Nem elégedett maradéktalanul Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter az Alstom és a Siemens között kötött múlt heti ügylettel, melynek keretében a két cég egyesíti kötött pályás közlekedési üzletágát. A parlament gazdasági bizottsága előtti meghallgatásán magát a fúziót elkerülhetetlennek nevezte ahhoz, hogy a nagy európai gyártók eredményesen tudják felvenni a versenyt a hihetetlen sebességgel nyomuló kínai konkurensekkel, első helyen az állami hátterű CRRC-vel. Le Maire szerint azonban ez önmagában kevés, belátható időn belül a budapesti 1-es vonalon közlekedő villamosok gyártóját, a spanyol CAF-ot és a több lábon álló kanadai Bombardier-t is be kell venni a csapatba – húzta alá.
Emlékeztetett arra, hogy a Bombardier Transportation, vagyis az anyacég vasúti üzletágának székhelye Berlinben van, és számos német és francia projekten dolgozik. Elemzők szerint a cég csatlakozhatna ugyan egy ilyen társuláshoz, de nem létkérdés számára, mert egyedül is biztosan megáll a lábán. Mindez azonban kevés lesz, ha befut a kínai gyors, egy hármas együttműködés viszont garantálná a versenyelőnyt az európai iparágnak. A pénzügyminiszter szerint a Siemens kézenfekvő választás volt az Alstom számára, a két közlekedési cég 30 országban összesen 62,3 ezer főt foglalkoztat, termelési értéke együtt eléri az évi 18 milliárd dollárt, ami a Bombardier forgalmának a kétszerese – írja a Canadian Press.
A Bombardier egyébként nehéz időszakot él át, amellett, hogy lecsúszott a Siemens közlekedési üzletágának megszerzéséről, a 100-150 utas szállítására kifejlesztett C sorozatú repülőgépeit is gyakorlatilag kizárták az amerikai piacról. A kanadaiakat a Boeing panaszolta be tiltott állami támogatás igénybevétele miatt, mire Washington nyomatékul 220 százalékos importvámot vetett ki a repülőkre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.