A Tiguan alá pozicionált T-Roc a Golf műszaki alapjaira épül, az MQB-platformot hasznosító újdonság méretben is közel áll a hetedik generációhoz. Hossza 4234, szélessége 1819, magassága 1673, tengelytávja pedig 2603 milliméter. Csomagtartójába 445 liternyi holmi fér, az ülések 60:40 arányú ledöntésével viszont 1290 literes rakteret kapunk.
Ami a praktikumot illeti, végül ötajtósként dobja piacra a Volkswagen, így annak ellenére is hasznos családi autó lehet, hogy a megszokott, konzervatív elemekből álló T-Rocból igyekeztek fiatalos és divatos modellt faragni. Az Arteon hűtőráccsal egybefolyó fényszóróin kívül karakteres LED-lámpa került a lökhárítóra, amely indexeléskor villogó sárgára vált, a hangsúlyos sárvédőíveket műanyag védőbetét emeli ki, az enyhén kupés vonalú tető pedig négyféle színben választható. Nemcsak a külseje, hanem az utastere is személyre szabható lesz, a legújabb elképzelés szerint akár a karosszéria színe is megjelenhet a belső díszbetéteken, e színek pedig az üléshuzaton is feltűnnek.
A műszerfal egyébként az új Polo elrendezésére emlékeztet, de részleteiben eltér a kisautóétól. Vetített kijelző a T-Rochoz is kapható lesz majd; az olyan vezetőtámogató extrák, mint amilyen a vészfékező, a gyalogosfelismerő vagy a sávtartó pedig az alapfelszereltségbe is bekerülnek. A jövőbeni tulajdonosok legalább 100 paramétert állíthatnak be, míg saját profiljuk a kulcs(ok)hoz lesz rendelhető.
Akár a benzines, akár a dízelváltozat mellett döntünk, az alapmodell 115, a közepes teljesítményű 150, a csúcsváltozat pedig 190 lóerős, ezt háromféle benzinessel (1,0, 1,5 és 2,0 TSI) és kétféle dízellel (1,6 és 2,0 TDI) fedik le. Duplakuplungos DSG-váltó és 4Motion összkerékhajtás a 150 lóerősökhöz felárért kérhető, a 190 lóerősökhöz szériában jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.