Vagy új tulajdonost kap, vagy mehet a bontóba az első superjumbo, azaz az Airbus A380-as első szolgálatba állított példánya. Az 550 utas szállítására alkalmas óriásgépet ugyanis a Singapore Airlines (SA) a tízéves futamidő lejárta után visszaadta a lízingcégnek. A Dr. Peters pedig az Airbus bázisától, Toulouse-tól 75 kilométerre lévő Tarbes repülőterére szállítja a jövő héten, ahol 25 nagy gép átmeneti tárolására van lehetőség.
Kell is a hely, hiszen a jövő év során, januárban, áprilisban és júniusban érkezik három másik obsitos az SA-tól, amely az ötödik gépet a Doric lízingvállalathoz küldi vissza márciusban, csökkentve flottájában a csalódást okozó, kihasználatlan superjumbók számát. A gépeket Szingapúrban fehérre festik, utasterüket újszerű állapotba hozzák, megkönnyítve a vevőkeresést, illetve elkerülve a gépenkénti 25 millió dolláros kötbért. Érdekesség, hogy a megállapodás értelmében a Tarbes-ra érkező A380-asokból kiszerelik a Rolls-Royce hajtóműveket, és hasznosításra visszaküldik őket a gyártójuknak.
A Dr. Petersnél a Bloomberg érdeklődésére elmondták, hogy bíznak abban: nem sokáig maradnak a hangárban a gépek. Eladásukat megnehezíti, hogy nincsen piaci áruk, referenciaként pedig a méretben hasonló eredeti jumbókat, a Boeing–747-eseket aligha lehet figyelembe venni. Eddig egyetlen A380-as sem cserélt gazdát. Hatan érdeklődtek a Dr. Petersnél, köztük egy távol-keleti fapados, amely 700 utas szállítására tenné alkalmassá a gépeket. Az ellenkező véglet is él: egy svájci cég VIP-célokra luxusgépekké alakíttatná át a superjumbókat. Ha minden kötél szakad, alkatrészenként értékesítik a gépeket, az eredeti 250 millió dolláros listaárukhoz képest 100 milliót tudnának kiszedni belőlük.
Az Airbus viszont még nem temeti a pokoli drágán kifejlesztett modellt, s az érdeklődés felkeltésére 80 extra üléssel és energiatakarékos szárnyakkal kínálja az új A380-asokat, de kevés sikerrel. A jövő héten kezdődő dubaji repülővásár sorsdöntő lehet a típus jövője szempontjából, ott eldőlhet, hogy legnagyobb vásárlójuk, az Emirates megerősíti-e a 20 gépre szóló, függőben lévő szerződését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.