A közel-keleti városban tartott szakkiállításon leadott legnagyobb megrendelés a helyi flydubai légitársasághoz köthető. A dubaji emír érdekeltségébe tartozó légitársaság 225 darab Boeing 737 MAX repülőgép vételére kötött szerződést összesen 27 milliárd dollár értékben. A gépek a flydubai hálózatának fejlesztését biztosítják, amelyre azok után kerül sor, hogy a tulajdonosi kör másik légitársaságával, az Emirates-szel jelentősen összehangolják üzemüket. Ez a legnagyobb géprendelés, amelyet közel-keleti légitársaság valaha leadott.
Dubajban a másik helyi légitársaság, az Emirates is nagy meglepetést okozott azzal, hogy bejelentették: 40 darab 787-10-es Dreamlinert vásárolnak a Boeingtől 15 milliárd dollár értékben. A Budapestre is közlekedő Emirates még 2007-ben adott le rendelést a rivális Airbus A350-es típusára, de a 70 gépre vonatkozó megrendelést 2014-ben visszavonták, és újrakezdték az értékelő folyamatokat. Ennek végeredménye, hogy az Airbus A350-es helyett a Boeing Dreamlinerét választotta a légitársaság.
Az Egyptair volt a harmadik nagy megrendelő a dubaji szalonon, a kairói légitársaság a regionális flotta lecserélése érdekében szándéknyilatkozatot írt alá a kanadai Bombardier-vel 24 darab CSeries CS300-as gépre. A kanadai gyártónak ez az első aláírt megrendelése a CSeries típusra az Air Canada 2016 júniusi, 45 gépes rendelése óta. Az üzlet értéke listaáron számítva 1,1 milliárd dollár.
Bár nem Dubajban, de a légi szalonnal egy időben jelentette be a magyar kötődésű Wizz Air befektetője, az Indigo Partners, hogy 430 darab, A320-as típuscsaládba tartozó gép vételéről állapodott meg az Airbusszal 50 milliárd dollár értékben. A toulouse-i gyártó történetében ez a valaha volt legnagyobb megrendelés.
Az Indigo Partners négy diszkont légitársaságban érdekelt: a magyar Wizz Airben, az amerikai Frontierben, a mexikói Volarisban, valamint a chilei Jetsmartban. A Wizz Air összesen 146 darab új gépet (72 darab A320neo és 74 darab A321neo) rendelt, amelyek nagyobb része 2025-2026-ban érkezik majd meg a flottába. Ezzel a Wizz Air lesz a 240 székes, keskenytörzsű Airbus A321neo legnagyobb üzemeltetője a világon.
Annak ellenére, hogy az Airbus több gépet adott el a légi szalonnal összefüggésben, mint a Boeing, az éves rendelések számában a Boeing behozhatatlan előnyre tett szert. A rentoni társaság október 31-ig 612 repülőgépre kapott megrendelést, míg az Airbus összesen 343 példányra talált vevőt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.