A bónuszok kiváló eszközök a dolgozók jutalmazására, kérdés azonban, hogy valóban elérik-e a magas összegeket fizető cégek céljukat ezekkel a juttatásokkal. A globális karrier-tanácsadó, a Paysa a huszonhat legnagyobb technológiai vállalatnál vizsgálta meg, hogy – valamennyi juttatást figyelembe véve – mekkora éves jövedelemre számíthattak dolgozóik, és ilyen mértékű juttatás mellett mennyi ideig maradtak az alkalmazottak a szervezetnél.
A vizsgálat során külön elemezték az éves és az aláírási bónusz hatását (utóbbit a szerződés megkötésekor fizetik a cégek, amellyel a dolgozók vállalják, hogy bizonyos időtartamig a vállalatnál maradnak). A kutatás eredményei szerint bár a Salesforce vállalat fizette a legmagasabb éves bónuszt, átlagosan 39 959 dollárt, ennek ellenére a felhőalapú CRM-szolgáltatások piacvezető cégénél alig 23 hónapot töltöttek el az alkalmazottak.
Mindeközben a Microsoftnál az átlagos éves fizetésen felül járó juttatás 23 224 dollár volt a leghosszabb ideig a cégnél dolgozók esetében, akik átlagosan 44 hónapot töltöttek el a szoftveróriásnál. A második legmagasabb éves bónuszt (évente átlag 33 225 dollárt) a Facebook munkavállalói kapták, akik körülbelül 25 hónapot töltöttek a közösségimédia-cégnél. A Hewlett Packard Enterprise alkalmazottai ugyanakkor átlagosan 42 hónapig álltak alkalmazásban a vállalatnál, ám úgy tűnik, hogy ezt nem a magas éves bónusz miatt tették, hisz ennek átlagos összege az előzőkhöz képest alacsony, mindössze 10 756 dollár volt.
Az aláírási bónuszokat illetően a legjobb ajánlatot a Facebook adta, ahol 45 708 dollár volt e bónusz összege, és nagyjából 25 hónapig maradt egy alkalmazott a vállalatnál. Az Apple 27 211 dollárt kínált, ott átlagosan 37 hónapig maradtak a dolgozók. Mindeközben az Oculus VR-nél 6926, az Ubernél 1807 dollár volt az átlagos aláírási bónusz, ahol 20, illetve 21 hónapig dolgoztak az ilyen megállapodással szerződők.
Ezek alapján a kutatás készítői arra a kérdésre, hogy a pénz elég-e a friss tehetségek megtartására, azzal válaszoltak, hogy önmagában a magas juttatás kevés. Hozzátették azonban, hogy olyan óriási a verseny a legnagyobbak között, hogy a bónuszok növekedésére lehet számítani azon vállalatoknál, amelyek a legjobb munkavállalók megszerzésére törekszenek, és a jövőben várhatóan az aláírási bónuszok jelentősége nő a legígéretesebb munkavállalókért folyó harcban.
A legnagyobb éves bónuszokra egyébként az Egyesült Államokban, a napsütéses Kaliforniában lehet számítani. A top 15 cégből 11 a Szilícium-völgyben található. A listát a Salesforce vezeti, megelőzve a Facebookot, a Dropboxot, a Google-t, az Ubert és a Linkedln-t. Az aláírási bónuszokat illetően a Facebook, az Amazon és a Pinterest vezeti a sort 46–33 ezer dollár körüli összeggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.