BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magas fizetés önmagában kevés

A technológiai cégek hatalmas összegeket fizetnek azért, hogy megszerezzék a legtehetségesebb munkavállalókat. Egy friss felmérés megvizsgálta, pontosan mennyi is ez, s mennyire alkalmas a legjobbak céghez kötésére.

A bónuszok kiváló eszközök a dolgozók jutalmazására, kérdés azonban, hogy valóban elérik-e a magas összegeket fizető cégek céljukat ezekkel a juttatásokkal. A globális karrier-tanácsadó, a Paysa a huszonhat legnagyobb technológiai vállalatnál vizsgálta meg, hogy – valamennyi juttatást figyelembe véve – mekkora éves jövedelemre számíthattak dolgozóik, és ilyen mértékű juttatás mellett mennyi ideig maradtak az alkalmazottak a szervezetnél.

Forrás: salesforce.com

A vizsgálat során külön elemezték az éves és az aláírási bónusz hatását (utóbbit a szerződés megkötésekor fizetik a cégek, amellyel a dolgozók vállalják, hogy bizonyos időtartamig a vállalatnál maradnak). A kutatás eredményei szerint bár a Sales­force vállalat fizette a legmagasabb éves bónuszt, átlagosan 39 959 dollárt, ennek ellenére a felhőalapú CRM-szolgáltatások piacvezető cégénél alig 23 hónapot töltöttek el az alkalmazottak.

Mindeközben a Microsoftnál az átlagos éves fizetésen felül járó juttatás 23 224 dollár volt a leghosszabb ideig a cégnél dolgozók esetében, akik átlagosan 44 hónapot töltöttek el a szoftveróriásnál. A második legmagasabb éves bónuszt (évente átlag 33 225 dollárt) a Facebook munkavállalói kapták, akik körülbelül 25 hónapot töltöttek a közösségimédia-cégnél. A Hewlett Packard Enterprise alkalmazottai ugyanakkor átlagosan 42 hónapig álltak alkalmazásban a vállalatnál, ám úgy tűnik, hogy ezt nem a magas éves bónusz miatt tették, hisz ennek átlagos összege az előzőkhöz képest alacsony, mindössze 10 756 dollár volt.

Az aláírási bónuszokat illetően a legjobb ajánlatot a Facebook adta, ahol 45 708 dollár volt e bónusz összege, és nagyjából 25 hónapig maradt egy alkalmazott a vállalatnál. Az Apple 27 211 dollárt kínált, ott átlagosan 37 hónapig maradtak a dolgozók. Mindeközben az Oculus VR-nél 6926, az Ubernél 1807 dollár volt az átlagos aláírási bónusz, ahol 20, illetve 21 hónapig dolgoztak az ilyen megállapodással szerződők.

Ezek alapján a kutatás készítői arra a kérdésre, hogy a pénz elég-e a friss tehetségek megtartására, azzal válaszoltak, hogy önmagában a magas juttatás kevés. Hozzátették azonban, hogy olyan óriási a verseny a legnagyobbak között, hogy a bónuszok növekedésére lehet számítani azon vállalatoknál, amelyek a legjobb munkavállalók megszerzésére törekszenek, és a jövőben várhatóan az aláírási bónuszok jelentősége nő a legígéretesebb munkavállalókért folyó harcban.

A legnagyobb éves bónuszokra egyébként az Egyesült Államokban, a napsütéses Kaliforniában lehet számítani. A top 15 cégből 11 a Szilícium-völgyben található. A listát a Salesforce vezeti, megelőzve a Facebookot, a Dropboxot, a ­Google-t, az Ubert és a Linkedln-t. Az aláírási bónuszokat illetően a Facebook, az Amazon és a Pinterest vezeti a sort 46–33 ezer dollár körüli összeggel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.