Először indít Magyarországról Kínába konténervonatot a Rail Cargo csoport, ráadásul máris kettőt: a XiangOuExpress szállítmánya szárazföldi úton jut el a kínai Csangsába, a Budapest-Pireusz exportvonatét pedig a pireuszi kikötőben rakják hajóra. Mindkét vonat a Rail Cargo Terminál-BILK terminálról indul, jelentette be Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária Zrt. (RCH) igazgatósági elnöke.
Mint elmondta, cégének azért fontos e két vonat indítása, mert a Rail Cargo csoportnak egyébként is kiemelt célja a nemzetközi fuvarozás erősítése. Az RCH magyarországi piaci részesedése 66 százalékos, de ez a teljes teljesítményének csak a 20 százalékát képviseli. Ráadásul az RCH magyarországi szállításainak a jelentős részét is egyetlen hatalmas tétel, a Mátrai Erőműnek történő szénszállítás teszi ki.
Kovács Imre szerint az RCH szintén komolyan foglalkozik a kombinált fuvarozással is, amelynek néhány országban már 50-60 százalékos piaci részesedése van, de Magyarországon még csak mintegy 30 százalékos. A társaság számára oroszországi és kínai kapcsolatai miatt is nagyon fontos ennek a két vonatnak az indítása. A projektben az RCH-ra a fuvarozás, a vonatok szállítása és a kocsik biztosítása jut, de a társaság a BILK oldaláról is ad hozzáadott értéket a más társaságokkal közös vállalkozáshoz.
Részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.