A Hamburg-Finkenwerder repülőtéren tartott sajtótájékoztatón Ahmed bin Saeed Al-Maktoum sejk, az Emirates elnök-vezérigazgatója azt mondta, az Emirates számára az A380 egy igazi sikertörténet, mivel már nem csak az elsődleges, de a másodlagos és regionális repülőtereken is képesek használni a repülőgépet. Egy-egy A380-asra történő típuscserénél az Emirates tapasztalatai szerint megugrik a forgalom és a kereslet, mivel utasaik szívesen próbálják ki a világ legnagyobb utasszállítóját.
A vezérigazgató jelezte, elkötelezettek az A380-as program iránt, és szorosan együttműködnek az Arbusszal a fennmaradó 42 gép leszállítása érdekében. Ehhez kapcsolódóan Tim Enders, az Airbus vezérigazgatója jelezte, hogy tárgyalásokat folytatnak az Emirates-szel újabb A380-asok vásárlásáról.
A gépre több mint egy éve nem tudott vevőt keríteni az Airbus, ezért sokat dobna a programon, ha újabb megrendelést tudnának aláírni. Tavaly az Airbus A380neo néven megújította ugyan a típust, de a vevőket ez nem foglalkoztatta.
Az A380-as Airbus a világ egyetlen, teljes hosszában kétszintes utasszállító gépe, kabinelrendezéstől függően 544-600 utast tud a fedélzetén szállítani. A négyhajtóműves gép szárnyfesztávolsága 79,7, hossza 72, magassága 24 méter, hatótávolsága 15 200 kilométer.
Eddig 317 példányra érkezett megrendelés, ebből az Airbus eddig 216-ot szállított le, listaára 436 millió dollár. Az Emirates 142 példányt vásárolt, a második legnagyobb üzemeltető a Singapore Airlines 24 darabos flottával.
Az első A380-as Airbus tíz évvel ezelőtt ált forgalomba a Singapore Airlines színeiben, azt a gépet a távol-keleti légitársaság azóta kivonta a flottából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.