A szerelvények helyett a következő egy évben munkanapokon 20.30-ig a Lehel tér és Újpest-központ között, esténként és szombat-vasárnap pedig a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek. A térségben a fennakadások elkerülésére pótlóvillamosokat indítanak, megerősítették a térség kötöttpályás közlekedését és közlekedési lámpákat hangoltak át.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint ennek ellenére előfordulhatnak majd fennakadások a közösségi és az egyéni közlekedésben is, az utazási idő lényegesen hosszabb lehet a megszokottnál.
A Váci úton például a háromból irányonként egy-egy sávot buszsávnak jelöltek ki, ezért a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban torlódásokra kell számítani.
A BKV a metrópótlásra 59 csuklós autóbuszt állít forgalomba, de az esti és a hétvégi teljes vonalas pótlás idején a pótlóbuszok száma megközelíti a 80-at. A buszok átlagosan 45 másodpercenként indulnak.
Metrópótló villamosként a 12-es 12M jelzéssel a Lehel térig meghosszabbított vonalon közlekedik, a 14-es pedig 14M jelzéssel sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár. Gyakrabban indítják az 5-ös és a 7E autóbuszt, a 20E és a 30-as járatcsalád tagjait, a 34-es és a 106-os busz vonalát pedig a Lehel térig meghosszabbították.
Azt ajánlják, hogy a belvárost az utasok a III. kerületből a 19-es és a 41-es villamossal a fonódó villamoshálózaton, illetve a H5-ös (szentendrei) HÉV-vel közelítsék meg.
A naponta félmillió utast szállító 3-as metróvonal felújítása több ütemben zajlik és várhatóan három évig tart. A középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) és a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya-Kispest) szakasz felújításának indulásáról még nem született döntés.
https://www.vg.hu/vallalatok/startol-harmas-metro-felujitasa-2-667441/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.