Szlovákiában hosszú évek óta neuralgikus téma az ország két legnagyobb városát, Pozsonyt és Kassát összekötő autópálya hiánya. Eredetileg 2005-ben készült volna el a fővárosból induló, az észak-szlovákiai Zsolnán át a tátrai medencéken áthaladó, végül Eperjesen át Kassáig érő, 454 kilométeres autósztráda.
Az időpontot azonban elhalasztották, előbb 2010-re, utána 2017-re, majd 2020-ra. Az Érsek Árpád közlekedési miniszter által közölt legutóbbi időpont 2026-ról szól. A Magas- és az Alacsony-Tátra között áttörő kulcsfontosságú autópálya átadása a földcsuszamlások, a vártnál is bonyolultabb geológiai feltételek, az alag-utak nagy száma miatt egyre későbbre tolódik. A Sme című szlovák napilap arra a meglepő következtetésre jutott, hogy az autósok sztrádán leghamarabb Magyarországon keresztül juthatnak el a szlovák fővárosból a kelet-szlovákiai 220 ezres Kassára. Magyarországon ugyanis már csupán néhány rövid sztrádaszelvényt kell megépíteni ahhoz, hogy összefüggő legyen az út a két nagyváros között.
Várhatóan 2019-re elkészül a Pozsonynál és Tornyosnémetinél hiányzó két rövid szelvény, és a tervek szerint az M30-as említett építése is befejeződik 2022-re, ami azt jelenti, hogy minimum négy évvel korábban mehetünk autópályán Pozsonyból Kassára a déli (magyar) nyomvonalon, mint az északi szlovák vonalon. Az igaz, hogy ezzel 30 kilométerrel többet kell majd utazni, mint a Tátrán áttörve, viszont Ondrej Matej, a szlovák közlekedési kutatóintézet vezetője arra emlékeztetett, hogy télen biztonságosabbak és járhatóbbak az utak a magyar síkvidéken, mint Észak-Szlovákia hegyvonulatai között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.