A Mol-csoport 2030-ig szóló, hosszú távú stratégiájában kulcsszerep hárul a kiskereskedelmi hálózatra és annak fejlesztésére, az időszak végére kitűzött cél, hogy ez az üzletág adja a csoportszintű EBITDA, vagyis a tevékenységből származó profit csaknem egyharmadát – tájékoztatott Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője, majd hozzátette, hogy a Mol mára jóval több lett, mint egy benzinkút, már nemcsak tankolnak az oda betérők, hanem szendvicset, kávét vásárolnak, vagy éppen csomagot vesznek át. Ennek megfelelően képezik a kiskereskedelmi pontokon dolgozókat, 2016-ban egy átfogó képzési programon és egy két-három napos kiegészítő képzésen vettek részt.
A Mol-csoportnál számtalan újítást vezettek be a forgalom növelése, a Fresh Corner üzletek megkedveltetése érdekében. Az üzletpolitika helyesnek bizonyult, ezt jelzi például, hogy a Molnál 2017-et a kávé évének lehet nevezni. Csak Magyarországon több mint 10 millió csésze kávét adtak el eddig, jó érzékkel meglovagolva azt a trendet, hogy ma az emberek egyre inkább a minőségi kávékat preferálják, és erről utazásaik során sem szeretnének lemondani. A Mol Fresh Corner töltőállomásokon ennek megfelelően ma már olyan prémiumminőségű kávét kínálnak, mint a legjobb kávézóláncokban.
Néhány hete hatvan új PostaPontot nyitott a Mol és a Magyar Posta, így ma már kétszáz töltőállomásra kérhetik csomagjaikat az autózók. Mindeközben gondoltak a kisállattal útra kelő vásárlókra is: megnyitották előttük a töltőállomásaikat és a bennük lévő légkondicionált, tiszta shopokat is. Ezzel újabb utazóközönséget nyert meg magának a társaság. Az autózók legnépesebb csoportját, a gyerekkel közlekedőket is bővülő szolgáltatásokkal, például gyereksarokkal, gyerekbarát ételekkel várják. Az M7-es autópályán a velencei és a balatonlellei Mol-töltőállomásokon családi fitneszparkot is kialakítottak, ugyancsak az új stratégia jegyében.
Fontos, hogy ma már nemcsak az autósofőr a töltőállomások ügyfele, hanem az egész család, mindenki úton van. Ez a mobilitás határozza meg a Mol kiskereskedelmi stratégiáját, amellyel kapcsolatban többször elmondták már: nem litereket, hanem kilométereket akar a Mol a jövőben eladni. Ez az elképzelés áll a kiskereskedelmi pontok folyamatos megújítása mögött. Az a cél, hogy a Mol legyen az úton lévők első számú választása, ide jöjjön az ügyfél akkor is, ha alternatív üzemanyagot akar tankolni, ide térjen be, amikor a gyermekei megéheznek útközben, ha a szülők egy finom kávét akarnak inni, ha a házi kedvenc egy kis szabad levegőre vágyik – említ példákat a kiskereskedelmi vezető. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a lehető leghamarabb választ adjanak az ügyfelek újabb és újabb igényeire.
A Mol-csoport október végén fejezte be Magyarországon az Agiptól átvett 106 töltőállomás arculati átalakítását, amivel a hálózatában lévő kutak száma körülbelül 500-ra nőtt. A megújított egységekből tizenkettő már az új kiskereskedelmi koncepciónak megfelelően esett át a ráncfelvarráson, így a Fresh Corner hálózat is jelentősen bővült. Ma már csaknem 100 Fresh Cornerrel kiegészült töltőállomás várja a vásárlókat Magyarországon. „Az Agip-kutak átvételével és az arculatváltás befejezésével nagyot léptünk előre a magyarországi kiskereskedelmi hálózatunk fejlesztésében. Azon túl, hogy értékesítési pontjaink száma majdnem félezerre nőtt, a lefedettséget is optimalizáltuk: ma már az ország bármely pontjáról fél órán belül el lehet jutni egy-egy Mol-töltőállomáshoz ” – derül ki a csoport jelentéséből.
E-jövőkép
A Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában 18,84 millió eurós támogatásból megvalósuló NEXT-E projekt részeként 252 elektromos töltőből álló hálózat jön létre a régió fő közlekedési útvonalai mentén működő töltőállomásokon. Az e-járművek elterjedését segíteni hivatott nemzetközi projektben a Mol csoport mellett az E.ON Group vállalatai, a horvátországi Hrvatska elektroprivreda (Szlovénia és Horvátország), a Nissan és a BMW vesz részt. A NEXT-E keretében 222 több szabványt is támogató gyors és 30 ultragyors töltőállomást telepítenek nagyrészt a Molhoz, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a magyar társaság jó úton halad azon célja felé, hogy az e-üzemagyag piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.