Stratégiai fontosságú magyarországi vállalatok – például Mol, Dunaferr, Hungrana – vasúti kiszolgálását nehezíti meg egy jövő február végén induló nagy kiterjedésű, 13 hónapig tartó pályarekonstrukció. A munka teljes idejére le kell zárni a 40a vonal Kelenföld és Érd felső közötti szakaszát, úgyhogy napi 40-50 tehervonat közlekedésére kell új megoldást találni a Budapest–Pécs közötti vonalon Százhalombatta, Ercsi, Szabadegyháza, Dunaújváros, Dunaföldvár és Paks környékén.
Partnereivel a MÁV felkészült az elmúlt hónapokban. Kijelölte azokat a terelő útvonalakat, amelyeken az elvárt műszaki színvonalon megoldható a nyersanyag beszállítása és a készáru elszállítása az érintett vállalatoknál – jelentette be a tegnapi tájékoztatón Veszprémi László, a társaság üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, elismerve, hogy a bő egyéves átmeneti időszak extra terhet ró minden érintettre.
E nehézségeknek ment elébe a Magyar Magánvasút Zrt. (MMV), amikor szinergiákat tartalmazó együttműködést (lényegében jobb pálya-, munkaerő- és eszközkihasználást) kínált a legnagyobb hazai vasúti áruszállítónak, a Rail Cargo Hungária Zrt.-nek (RCH) – ezt Katona László, az MMV vezérigazgatója ismertette a megállapodás aláírása előtt.
Bár évente mintegy ötezer vágányzár van az országban, a jövő évi olyan mértékű lesz, amely miatt, ha nem készülünk fel rá, tartósan piacot veszíthetünk – mutatott rá Kovács Imre, az RCH igazgatósági elnöke. A megbízók ugyanis átpártolhatnak más, Magyarországot elkerülő fuvarozókhoz. Kovács Imre cáfolta a Világgazdaság feltevését, hogy az RCH–MMV-partnerségnek piackorlátozó hatása lenne. „Nem kereskedelmi, hanem üzemeltetési együttműködésről állapodtunk meg, amelyhez bármikor csatlakozhatnak más vasúti áruszállítók is” – szögezte le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.