BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közel ezer kilométeren újul meg a vasút adatátviteli rendszere

Sikeresen lezárult a MÁV Zrt. és a GYSEV Zrt. számára telepített GSM-R hálózat első szakaszának stabilitás-vizsgálata. A legmodernebb GSM-R technológia javítja az Európában egyik legfontosabb szerepet játszó magyar vasúti folyosó átjárhatóságát.

Dr. Felkai László, a Belügyminisztérium közigazgatási államtitkára, Vidra András, a MÁV infokommunikációs és technológiai rendszerek főigazgatója és dr. Kari Kapsch, a Kapsch CarrierCom vezérigazgatója Magyar Államvasutak hálózatfelügyeleti központjában tartott hétfői sajtótájékoztatón mutatta be a GSM-R projekt üzemeltetésre átadott ötödik ütemének részleteit.

A Kapsch CarrierCom és az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. a MÁV és a GYSEV mintegy 900 pályakilométerén globális vasúti mobilkommunikációs rendszert (Global System for Mobile Communications – Railway, GSM-R) telepít.

A mintegy 46 millió euró összértékű projekt megvalósítása a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. megrendelésére 2013-ban kezdődött.

A Kapsch szállítja a GSM-R hálózat számára a harmadik generációs mobilszabványokért felelős, ún. 3GPP negyedik verziójának megfelelő központi technológiát, valamint a legújabb generációs bázisállomásokat. – A projekt eddigi szakaszában elkészült mintegy 300 pályakilométert lefedő GSM-R technológia sikeres telepítése nem csak az ötödik ütem lezárását, de ennek az összetett projektnek egy fontos mérföldkövét is jelenti – mondta Kari Kapsch.

Magyarország: Fontos európai vasúti folyosó

A GSM-R technológia magyarországi megvalósítása jelentős lépés, mivel a három legfontosabb páneurópai vasúti folyosó az országon halad át. A biztonsági rendszerek átjárhatósága ezért kiemelten fontos a nemzetközi vasúti közlekedés zökkenőmentes működése szempontjából.

A legújabb EU szabványok megvalósítása

A projekt az Európai Unió Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszere (European Rail Traffic Management Systems, ERTMS) által lefektetett szabványoknak megfelelően készül el. Az ERTMS egyik központi célkitűzése elmozdulni az egyedi nemzeti megoldásoktól az egész Európát átfogó egységes vasúti rádiós rendszer irányába a költségek csökkentése és a biztonság fokozása érdekében. A rendszer két fő eleme az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer elnevezésű egységes jelzésátviteli rendszer és a GSM-R rádiós technológia. A 2016-ban kiadott, a vonali biztosító- és jelzésátviteli berendezések átjárhatósági műszaki előírásait tartalmazó, az ERTMS reformját jelentő megoldásokat is megvalósítanak a rendszerben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.