BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővült az intelligens viselhető okoseszközök piaca

A harmadik negyedévben is bővült a viselhető okoseszközök piaca, a Xiaomi és a Fitbit holtversenyben végzett az élen a gyártók között.

A harmadik negyedévben 26,3 millió viselhető okoseszközt adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 7,3 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A piackutató elemzése szerint erősen eltolódott a kereslet az intelligensebb készülékek felé, amelyek nemcsak a gyártó és a legnagyobb operációsrendszer-készítők megoldásait tudják futtatni, hanem független fejlesztők applikációit is képesek kezelni. A szakértők szerint a szegmens fejlődéséhez hozzájárul az is, hogy bővül az értékesítési csatornák köre. Egyrészt a műszaki termékekkel foglalkozó kereskedők kínálatában továbbra is megtalálhatók ezek az eszközök, másrészt a főleg a divatra fókuszáló értékesítési csatornákon is kezdenek feltűnni. Emellett a Samsung okosórája régóta megtalálható a mobilszolgáltatók kínálatában, és azzal, hogy az Apple legújabb terméke már mobilinternet-kapcsolatra is képes, felkerült a szolgáltatók térképére.

A kereslet leggyorsabban az intelligensebb okoseszközök iránt nőtt a vizsgált időszakban
Forrás: Shutterstock

Az IDC elemzéséből azonban az is jól látszik, hogy a piacot megalapozó termékek – mint például az egyszerűbb, sportoláshoz használt intelligens karkötők – gyártói még mindig meghatározó szerepet játszanak. A gyártói rangsort a Xiaomi és a Fitbit vezeti, és a piackutató cég számításai szerint a két társaság lényegében ugyanannyi viselhető okoseszközt adott el a harmadik negyedévben. Ám érdemes megjegyezni, hogy mindkét cég forgalma csökkent, ráadásul a Fitbit esetében 33 százalékos zuhanásról lehet beszélni. Kiugróan jól teljesített viszont az Apple, annak ellenére, hogy a társaság a harmadik negyedév végén tette elérhetővé idei új okosóráját, a Watch 3-at. A szakértők szerint sok, korábban bizonytalan fogyasztót meggyőzött, hogy a készülék mobilinternet-kapcsolatra is képes, így lényegesen bővült a felhasználási lehetőségek köre, hisz anélkül lehet zenéket, egyéb fájlokat letölteni, hogy okostelefonhoz csatlakoztatnák a berendezést.

A harmadik negyedév legnagyobb nyertese azonban egyértelműen a Huawei volt: a kínai társaság több mint másfélszer annyi viselhető okoseszközt adott el ebben az időszakban, mint egy évvel korábban. Igaz, meglehetősen alacsony bázisról indultak, és még mindig csak a negyedik legnagyobb szereplőnek számítanak a szektorban 1,6 millió darabos értékesítéssel, de figyelembe véve, hogy rövid idő alatt is milyen látványos előrelépést értek el az okosmobilok piacán, nem kizárt, hogy a jövő évben jelentősen átrendezik majd a gyártói rangsort. A Huawei már évek óta jelen van a piacon okosóráival, ám ezúttal az új intelligens karkötői hozták meg a komolyabb sikert a társaságnak, köztük a Sport Band 2 Pro.

A viselhető okoseszközök piacának alakulása kapcsán érdemes megjegyezni azt is, hogy az IDC elemzése szerint a Xiaomi és a Huawei elsősorban a kínai piacon számít erősnek. Kérdés, hogy mennyire ambicionálja a két társaság, hogy a világ más részein is hódításba kezdjen. Az okosmobilok piacán ezt már megtették, a Xiaomi például Indiában vált nagyon erőssé, de Európában is egyre többen keresik a készülékeiket, ahogyan a Huawei is fokozott figyelmet fordít e piacra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.