Szövetségre lép a Lego dán játékgyártó és a Tencent kínai internetes technológiai holding, hogy közösen fejlesszen online játékokat és lehetőség szerint egy közösségi hálózatot kínai gyermekek számára.
Jacob Kragh, a Lego kínai leányvállalatának vezetője a Tencenttel Pekingben közösen tartott rendezvényen hétfőn elmondta,
a két vállalat közötti partnerség kialakításával arra törekednek, hogy a kínai gyermekekre szabott tartalmakkal és platformokkal biztonságos internetes környezetet alakítsanak ki.
Ennek jegyében a Tencenten elérhetővé válnak a Lego videói és videojátékai, valamint a dán játékgyártó építő- és programozó készlete, a kifejezetten fiatal, 7-12 éves gyerekeknek szánt Lego Boost. A Tencent és a Lego megvizsgálja annak lehetőségét is, hogy kínai gyerekeknek közösségi hálózatot hozzon létre.
A média, internet, reklám és fejlett technológiai befektetésekre összpontosító Tencent 537 milliárd dolláros piaci tőkeértékével Ázsia legértékesebb vállalata.
A Lego az utóbbi években bevételnövekedésének lassulásával szembesült, de a kínai piac kivétel maradt, ott 2016-ban is 25-30 százalékkal nőttek az eladások. Az évi 31 milliárd dollár értékű kínai játékpiacból a Lego 3 százalékkal részesedik, a két nagy amerikai rivális, a Mattel 2 százalékot, a Hasbro pedig 1 százalékot tudhat magának.
A Barbie babákról ismert Mattel tavaly megállapodást kötött a legnagyobb kínai online kiskereskedelmi vállalattal, az Alibabával és a kínai szülők legnagyobb internetes közösségi hálózatát üzemeltető BabyTree céggel a Fisher-Price játékokra alapozott, interaktív tanulást lehetővé tévő termékeinek eladásáról.
A Lego 2016 novemberében nyitott gyárat a kelet-kínai Csiahszingban, és a várakozások szerint az Ázsiában eladott Lego-termékek 70-80 százalékát fogják ebben az üzemben gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.