BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Gucci és a Louis Vuitton állt tavaly a Google-keresések élén

Tavaly a Gucci luxuscégre voltak a legtöbben kíváncsiak a divatra fogékony netezők közül. A Google tízes keresési listáján csaknem kivétel nélkül felső kategóriás divatházak szerepelnek.

Az év végi és az új év eleji időszak az összegzések ideje – a Google is közzétett számos listát a tavalyi év legnépszerűbb kereséseiről. A Vogue online kiadása ez alkalommal a topdivatmárkák listáját vette górcső alá. Amint az a tízes felsorolásból kiderül, javarészt felső kategóriás luxusmárkák voltak a divat világára fogékony netezők érdeklődésének középpontjában, és mindössze egy olyan divatcég került fel a listára, amely kicsit kilóg a sorból, ugyanis jóval alacsonyabb árkategóriában kínálja termékeit, mint a listán szereplő többi divatház.

A Louis Vuitton a Forbes globális listáján a huszadik legértékesebb márka
Forrás: VG | Fotós: Fischer Patricia

A tízes lista első helyén nem meglepő módon a Gucci áll. A márka gyakorlatilag újjászületett, mióta Alessandro Michele személyében új kreatív igazgatót neveztek ki az élére 2015-ben, és a tavalyi év ennek megfelelően izgalmasan alakult a cég számára. A márka igen erősen jelen van a közösségi médiában, és a nemzetközi sajtóban is nagy visszhangja lett annak a döntésének, hogy 2017 őszétől nem használ állati szőrmét a kollekcióiban.

A Guccit a Louis Vuitton és a Supreme követi a keresési rangsorban. Negyedik helyen a sorból kissé kilógó Fashion Nova brand áll, amely szintén jócskán profitál a közösségi médiából:

a Los Angeles-i márka három év alatt gyakorlatilag az Instagramon vált az egyik legnépszerűbb – és sokak számára megfizethető árazású – divatcéggé, mára csaknem 7 millió követője van az Instragramon.

A Chanel az ötödik helyre került, az 1909-ben alapított divatmárka a Forbes magazin szerint tavaly májusban 7,3 milliárd dollárt (1800 milliárd forint) ért. A párizsi székhelyű divatcég ez alapján a világon a 87. legértékesebb márka. A lista következő két helyét olyan divatcégek foglalják el, amelyek a politikai állásfoglalástól sem tartózkodnak: a Dior Chimamanda Ngozi Adichie nigériai feminista írónő idézeteivel borzolta a kedélyeket, míg a Dolce & Gabbana ruháit Melania Trump viselte előszeretettel first ladyként az első hónapokban.

A sort az olasz Valentino és a Moschino zárja. Mindkét divatcég tavaly dobta piacra kozmetikai termékeit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.