Az év végi és az új év eleji időszak az összegzések ideje – a Google is közzétett számos listát a tavalyi év legnépszerűbb kereséseiről. A Vogue online kiadása ez alkalommal a topdivatmárkák listáját vette górcső alá. Amint az a tízes felsorolásból kiderül, javarészt felső kategóriás luxusmárkák voltak a divat világára fogékony netezők érdeklődésének középpontjában, és mindössze egy olyan divatcég került fel a listára, amely kicsit kilóg a sorból, ugyanis jóval alacsonyabb árkategóriában kínálja termékeit, mint a listán szereplő többi divatház.
A tízes lista első helyén nem meglepő módon a Gucci áll. A márka gyakorlatilag újjászületett, mióta Alessandro Michele személyében új kreatív igazgatót neveztek ki az élére 2015-ben, és a tavalyi év ennek megfelelően izgalmasan alakult a cég számára. A márka igen erősen jelen van a közösségi médiában, és a nemzetközi sajtóban is nagy visszhangja lett annak a döntésének, hogy 2017 őszétől nem használ állati szőrmét a kollekcióiban.
A Guccit a Louis Vuitton és a Supreme követi a keresési rangsorban. Negyedik helyen a sorból kissé kilógó Fashion Nova brand áll, amely szintén jócskán profitál a közösségi médiából:
a Los Angeles-i márka három év alatt gyakorlatilag az Instagramon vált az egyik legnépszerűbb – és sokak számára megfizethető árazású – divatcéggé, mára csaknem 7 millió követője van az Instragramon.
A Chanel az ötödik helyre került, az 1909-ben alapított divatmárka a Forbes magazin szerint tavaly májusban 7,3 milliárd dollárt (1800 milliárd forint) ért. A párizsi székhelyű divatcég ez alapján a világon a 87. legértékesebb márka. A lista következő két helyét olyan divatcégek foglalják el, amelyek a politikai állásfoglalástól sem tartózkodnak: a Dior Chimamanda Ngozi Adichie nigériai feminista írónő idézeteivel borzolta a kedélyeket, míg a Dolce & Gabbana ruháit Melania Trump viselte előszeretettel first ladyként az első hónapokban.
A sort az olasz Valentino és a Moschino zárja. Mindkét divatcég tavaly dobta piacra kozmetikai termékeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.