Emlékeztetett arra, hogy a wolfsburgi székhelyű német gyártó a következő időszakban a zéró szennyezőanyag-kibocsátású autók felé fordul, 20 milliárd eurót fordít az elektromos meghajtású, illetve önvezető járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra fejlesztésébe. 2020-ban érkezik meg Európa útjaira a VW ID modellcsaládja, amelynek tagjai már új filozófiájú, valódi elektromos platformrendszerre tervezett járművek lesznek, nem pedig benzines platformon készült, elektromossá alakított autók – mutatott rá.
A konszern célul tűzte ki, hogy 2025-re az évi 12-15 milliós értékesítés egynegyedét az elektromosautó-eladások tegyék ki.
Magyarországon jelenleg 30 Volkswagen márkakereskedés működik, 7 ponton lehet elektromos járművet venni, és 14 szerviz alkalmas ezek javítására. Dalnoki Balázs szerint
30-100 millió forintos fejlesztést kell végrehajtaniuk a márkakereskedéseknek ahhoz, hogy a konszern által meghatározott követelményeknek megfelelően alkalmassá váljanak az új technológiájú járművek értékesítésére és fogadására.
Az infrastruktúra kiépítését, a szerelők és értékesítők képzését 2020 áprilisáig kell elvégezniük.
A Porsche Hungaria szakmai és – külön megállapodás alapján – akár anyagi támogatással is segíti majd a fejlesztés végrehajtását – mondta el a márkaigazgató. Jelezte: a következő hónapok során új szerződéses formában szabályozzák majd az együttműködést a kereskedelmi és szervizpartnerekkel.
Beszámolt arról is, hogy még az idén új oktatóközpont épül a PH budapesti Fáy utcai telephelyén, amely már alkalmas lesz az új technológiák oktatására.
Dalnoki Balázs úgy véli, az elektromos és egyéb környezetbarát technológiájú járművek ára két-három éven belül annyira közel kerülhet a hagyományos technológiájúakéhoz, hogy valódi választás elé állíthatják a vevőket. Ehhez hozzájárul az állami szerepvállalás is – mutatott rá, megjegyezve, hogy a jelenleg kifutó támogatás további sorsa még kétséges.
Rövid időn belül számítani lehet arra is, hogy javul az elektromos járművek hatótávolsága, és gyorsul az elektromos töltési sebesség, amely szintén befolyásolja a járművek iránti kereslet alakulását – tette hozzá.
A márkaigazgató a Datahouse adatait idézve kiemelte, hogy
tavaly az elektromos autók magyarországi piaca megháromszorozódott: 2017-ben 749 tiszta elektromos hajtású új autó került forgalomba az előző évi 172 darab után.
Emellett bővült a plug-in hibrid értékesítés, 231-ről 463 darabra. Dalnoki Balázs szerint a bővülés folytatódik, az elektromos járművek piaca az idén megduplázódhat.
Megjegyezte, hogy ebben aktívan közreműködnek az autómegosztó szolgáltatók, amelyek jelentősen támaszkodnak egyebek között a Volkswagen Up! elektromos változatára – ebből a modellből tavaly mintegy 240 darabot adott el a VW.
A magyarországi Volkswagen márkakereskedők 2017-ben 10 602 személyautót és kisteherjárművet értékesítettek, 10,8 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezzel a márka piaci részesedése 7,8 százalék volt tavaly.
Dalnoki Balázs szerint a VW az idén képes lesz a szakértők által 7,4 százalékosra becsült összpiaci bővüléshez igazodó növekedésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.