Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc) 1 millió 136 ezer autót helyeztek forgalomba decemberben, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A csökkenés főleg annak tudható be, hogy az egy évvel korábbihoz képest eggyel kevesebb munkanap volt 2017 utolsó hónapjában.
Az unióban 4,9 százalékkal, 1,08 millióra esett az átadott új autók száma. A 2004-ben, illetve az utána csatlakozó 12 uniós országban 0,04 százalékkal, 108 ezer 410-re, a bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában pedig 5,4 százalékkal, 980 ezerre csökkent a forgalomba került új autók száma.
A legnagyobb piacok közül Nagy-Britanniában 14,4 százalékkal, Olaszországban 3,2 százalékkal, Németországban 1,0 százalékkal, Franciaországban pedig 0,5 százalékkal esett vissza a forgalomba került új autók száma decemberben, egyedül Spanyolországból jeleztek bővülést, 6,2 százalékot.
A legnagyobb autógyártók közül csak a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) és a BMW konszern tudta növelni a tulajdonosának átadott új autók számát. A PSA, amelynek augusztusban került véglegesen tulajdonába az Opel, 60,7 százalékkal, több mint 170 ezerre növelte a forgalomba helyezett új autóinak számát az EU-EFTA-országokban.
A legnagyobb európai gyártó, a német Volkswagen-csoport 4,5 százalékos, a francia Renault 4,6 százalékos, az FCA-csoport 16,1 százalékos, a Ford 6,7 százalékos, a Daimler 8,3 százalékos, a Toyota pedig 4,2 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni decemberben.
A tavalyi év egészében 3,3 százalékkal, több mint 15 millió 631 ezerre emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 3,4 százalékkal, több mint 15,13 millióra ugrott az új autók száma. 2007 óta először fordult elő, hogy 15 milliónál több új autó talált gazdára.
Az öt nagy piac közül Olaszországban 7,9, Spanyolországban 7,7, Németországban 2,7, Franciaországban pedig 4,7 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 5,7 százalékkal csökkent az új autók száma. Hat év óta először mértek visszaesést Nagy-Britanniában.
Piaci részesedés szerint sorba állítva a listavezető Volkswagen AG 2,1 százalékkal, a PSA 28,1 százalékkal, a Renault 6,7 százalékkal, a Fiat-Chrysler 5,2 százalékkal, a BMW pedig 1,0 százalékkal növelte eladásait 2017-ben, a Ford viszont 0,3 százalékos csökkenést szenvedett el, míg a Daimler 5,0 százalékos, a Toyota 12,4 százalékos, a Nissan 2,8 százalékos, a Hyundai 3,5 százalékos, a Kia 8,5 százalékos, a Volvo 4,1 százalékos, a Suzuki pedig 20,7 százalékos növekedést ért el.
Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon decemberben 11,1 százalékkal, 10 832-re, az év egészében pedig 20,4 százalékkal, 116 ezer 265-re emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.