BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harminc új Modulo buszt vesz hamarosan a BKV

Várhatóan a nyáron dől el az M3-as metró további felújításának ütemezése. Ahol már folyik a munka, ott zökkenőmentes a metrópótlás, egy pótlóbusz naponta átlagosan 250 kilométert tesz meg.

A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. azután dönt az M3-as metró középső és déli szakaszai felújításának pontos ütemezéséről, hogy – várhatóan a nyáron – aláírja a beruházásra vonatkozó szerződést. Az említett feladatok közbeszerzési pályázatát a közelmúltban írta ki a társaság. Vélhetően nem csúsznak majd össze az újonnan indítandó munkák az északi szakaszon már folyamatban lévőkkel, amelyeket a terv szerint az év végére fejeznek be. A BKV eredetileg is arra készült, hogy az északi és a déli szakaszt egy időben újíttatja fel, és utána a középsőt, de miután az utóbbi részre vonatkozó pályázatokat az irreálisan magasnak tartott ajánlati árak miatt érvénytelenítették, csak az Újpest-központ és a Dózsa György út megállók között kezdődhetett meg a beruházás.

Fotó: Kallus György

Az említett szakaszon pótlóbusz szállítja az utasokat, csúcsidőben 62 járművet vetnek be, de esténként és a hétvégi teljes vonalas pótlás során esetenként 80-nál is többet. Mivel a csuklós buszok mindig a nagyobb terhelésű vonalakon közlekednek, maga a metrópótlás a szokásosnál lényegesen nem nagyobb terhelés, és a járművek elhasználódása is jellemzően csak a futott kilométerek számától függ. Egy metrópótló busz naponta átlagosan 250 kilométert tesz meg.

A BKV a jelenlegi megrendelés teljesítéséhez rendelkezik kellő számú és megfelelő műszaki állapotú busszal, a társaság buszállományának fiatalítása, bővítése a pótlási feladattól függetlenül zajlik

– emelte ki a társaság. Még nem tudni, hogy a későbbi pótlásokhoz hány buszra lesz szüksége, de ettől függetlenül folyamatban van harminc új Modulo M168d beszerzése. E járműveket a BKV saját forrásból szerzi be, egyenként nettó 86,2 millió forintért.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. azt közölte a Világgazdasággal, hogy a metrópótlás megszervezéséről már az első nap óta folyamatosan nagyon jó véleményeket kapnak, természetesen figyelembe véve a metróközlekedés hiányát. A főváros legnagyobb forgalmi változással járó és önmagában is kiemelkedően jelentős beruházása, azaz a napi 500 ezer utast szállító M3-as metró felújítása tavaly november elején indult. „Azóta a metrópótlás zavartalan, a pótlóbuszok csúcsidőben rendkívül gyakran, folyamatosan közlekednek, ahogyan a sűrített metrópótló villamosok is. A metrót elkerülő, alternatív irányokban – például a 20E és a 30-as járatcsalád vonalán – is többletkapacitást biztosítunk” – hangsúlyozta a BKK.

Kiszűrik a hamis bérleteket

A BKK olyan ellenőrzést támogató alkalmazást tesztel, amely a jegyellenőröket segíti az utasok által felmutatott jegyek, bérletek, más utazási igazolványok eredetiségének megállapításában. Az alkalmazás tesztelése 2017 végén 40 jegyellenőr bevonásával kezdődött, és fokozatosan kiterjesztik az összes ellenőrre. A BKK csak akkor vet ki pótdíjat, ha az átvett „értékcikk” az utólagos vizsgálatnál is hamisnak bizonyul, vagy beigazolódik a visszaélés. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.