A német sportszergyártó a nyári oroszországi labdarúgó-világbajnokság miatt megugró keresletre számít, igaz, nagy bánatára egyik legmegbízhatóbb partnere, az olasz csapat meglepetésre nem jutott ki az eseményre.
A vb-szereplők közül a Puma Svájcot és Uruguayt öltözteti, hozzájuk csatlakozik hamarosan a szintén kis népességű Szenegál. Még egy-két csapattal bővülhet nyárig a Puma-különítmény. A Puma ezzel messze lemaradva követi a piacvezető Nike–Adidas párost, ahogy teszi azt az üzleti élet egyéb területein is. Ha mezben nem is, cipőben viszont felzárkózhat riválisaihoz, ezt reméli a cég új kollekciójától Bjorn Gulden vezérigazgató, aki a Borussia Dortmund és az Arsenal után újabb nagyágyúval, az AC Milannal bővítette ügyfélkörét. A hétfői bejelentés szerint az olaszok hosszú évtizedek után az Adidast cserélik le a Pumára. Csere lesz a reklámarcoknál is: a kolumbiai énekesnő, Rihanna helyére Selena Gomezt nyerték meg, de nála is nagyobb fogás a Forma–1 négyszeres bajnoka, az angol Lewis Hamilton.
A Puma a decemberrel zárult negyedévben árfolyamkorrigált forgalmát 14,5 százalékkal, 1,04 milliárd euróra, míg adó- és kamatfizetés előtti eredményét (EBIT) 14-ről 30 millió euróra növelte, üzemi marzsát pedig 2,5 százalékponttal, 47,1 százalékosra tornászta fel. A teljes üzleti év is kitűnő számokat hozott: az árbevétel 14 százalékkal 4,13 milliárd, az EBIT 128-ról 245 millió euróra nőtt. Az adózott nyereség 62-ről 136 millió euróra ugrott. A jelentésre fél százalékot emelkedett az árfolyam, amelyet az utóbbi időben leginkább a Puma-tulajdonos Kering luxusipari óriás felől érkező hírek mozgatnak. A Pinault család érdekkörébe tartozó Keringnél ugyanis felmerült a Puma kiszervezése és leválasztása, erről márciusban lesznek majd részletek. Mindenesetre Gulden a Reutersnek hangsúlyozta, hogy a leválás a Puma stratégiáját és eredményességét nem érinti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.