Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben – jelentették be pénteken egy székesfehérvári sajtótájékoztatón.
Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az Alföldivel 2015-ben jöttek ki kizárólag magyar tejtermelőktől származó tejből a magyar fogyasztói igényekhez alakított Kokárdás termékekkel.
A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot – tette hozzá.
Kérdésre elmondta: olyan termékek is bekerülhetnek a körbe, amiket az Alföldi nem tud gyártani, de más gyártók képesek az elvárt színvonalat teljesíteni.
Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival, s mára stratégiai partnerek lettek.
Az MTI vételárra vonatkozó kérdésére azt mondták: üzleti titok.
Mélykuti Tibor szólt arról is, hogy 2003-ban 23 taggal alakították meg termelői csoportjukat, s 2004-2005-ben elindították a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával. Azóta tízmilliárd forintot költöttek az üzem fejlesztésére.
Elmondta, 2015-ben megvásárolták a debreceni tejüzemet, ahol idén és jövőre több mint 12 milliárd forintból sajtgyártó és porítóüzemet építenek.
Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az évek óta tartó 15-20 százalékos növekedési ütem mellett és a debreceni beruházások befejezésével a belföldi tejfeldolgozók között elsők lehetnek – közölte.
Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon. Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.