Franciaország 2017-ben 198,6 millió (12 üveges) rekesz bort és szeszes italt exportált, 5 százalékkal többet, mint 2016-ban. A forgalom 8,6 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt 2017-ben.
Az előző évhez képest hasonlóan az exportot elsősorban a konyak húzta fel, mennyiségben 8,7 százalékkal, forgalomban pedig 10,8 százalékos emelkedéssel, de a bor exportja is nőtt: mennyiségben 6, értékben pedig 9,6 százalékkal.
A szövetség azért is üdvözölte az eredményeket, mert a 2010-es évek elején négy éven át visszaesett a francia szeszes italok exportja, és az elmúlt öt évben tavaly mutatkozott először növekedés, ami valamennyi francia borvidéket érintette.
Az eladások az Európai Unióban is emelkedtek 4,6 százalékkal, de a növekedés 80 százaléka az amerikai és az ázsiai érdeklődés növekedésének köszönhető.
A francia borok elsőszámú piaca továbbra is az Egyesült Államok több mint 3 milliárd eurós forgalommal (+10 százalék), amelyet Kína követ 1,2 milliárd euróval, ami az ottani felső középosztály megerősödésének köszönhetően 25 százalékos emelkedést jelent egy év alatt.
A francia külkereskedelmi mérlegben a szeszes italok exportja a második helyen áll a repülőgépek után, megelőzve a kozmetikai termékeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.