A legtöbb vállalkozás kezét-lábát törné, hogy a közösségi oldalakon minél többen megosszák a tartalmait. Cikkeket írnak, videókat készítenek, posztolnak szorgalmasan – persze a legtöbbször igen szerény eredménnyel. Ennél sokkal egyszerűbb megnézni, hogy egy adott kulcsszóra melyik tartalom kapta a legtöbb közösségi média megosztást, és egyszerűen csak írni egy még jobbat ugyanabban a témában. Pontosan ezt tudja a Buzzsumo nevű eszköz, amit a legnagyobb amerikai cégek is használnak: Hubspot, CNET, Techradar, Appsumo. Néhány keresést még ingyenes üzemmódban is lefuttat nekünk az eszköz – persze az igazi finomságok a profi változatban vannak, havonta 99 dollárért. Országra és nyelvre is lehet vele szűrni, és nem hiányoznak belőle a magyar adatok sem.
Több link = jobb találati hely a keresőkben = több forgalom. Sok eszköz létezik, amellyel a konkurencia weboldalára mutató linkek kilistázhatóak, de az idei Growth Hacking konferencián San Diego-ban a CanIRank nevű szoftvert emlegették többen az amerikai kollégák közül. Nem véletlenül; a szoftver Promote My Content nevű eszköze egy lépéssel még tovább megy: listázza azon oldalakat, melyek a konkurencia hasonló témájú oldalaira mutatnak, mint a saját tartalmunk. Sokkal egyszerűbb ugyanis ezekről az oldalakról megszerezni a linket, ha a mi tartalmunk jobb minőségű, újabb, részletesebb, vagy épp jobban strukturált – arról nem beszélve, hogy +1 link nekünk és -1 a konkurenciának, az dupla öröm! A CanIRank amúgy további 17 linképítési stratégiát alkalmaz, érdemes átnézni mindet. Van ugyan belőle ingyenes változat, de a magyar piacot csak a havi 79 dolláros Pro változat képes kezelni.
Az SM Audience nevű szoftverrel a versenytársak Instagram követőit lehet kigyűjteni. Akik a versenytársat követik, nagy valószínűséggel érdeklődnek hasonló termékek iránt. Amikor a lista összeállt, nincs más hátra, mint kapcsolatba lépni ezekkel az emberekkel; kérdezni, kommentelni, lájkolni. Körülbelül 100 interakció fog 3-4 követőt hozni, de ha kitartóan csinálják, ezzel a módszerrel pont azokat lehet a profilunk követésére bírni, akik amúgy buzgón költenének a konkurenciánál. A szoftver ingyenes verziója 10 keresést enged naponta – akik annyira komolyan veszik az Instagramot, mint néhány Szilícium-völgybeli cég, azok a 19 dolláros Pro változattal emelhetik ipari szintre a versenytársak elsorvasztását.
A Fanpage Karma nevű eszközzel ki tudod listázni, hogy mely posztok kapták a legtöbb interakciót a konkurens Facebook oldalán – és ez még nem minden: a legaktívabb influencerek listájára is szert tehetünk egyetlen gombnyomással. A közösségi média megmondóemberei komoly hatással vannak a teljes követőbázisra, így ha tudod, kik azok, célzottan csábíthatod őket magadhoz – a konkurencia legnagyobb bánatára.
A Dropbox és a Salesforce által is használt SpyFu nevű eszköz szépen kilistázza, hogy milyen kulcsszavakra hirdet a versenytárs és milyen eredménnyel. Csak ki kell választani a listából a legprofitábilisabb kulcsszavakat, és kicsit feljebb tenni a maxmimum bid-et. A kevéssé működő kulcsszavak kizárásával ráadásul egy rakat pénzt meg is lehet spórolni. 33 dollár havonta – ha méretes hirdetési büdzsével dolgozik a cég, garantáltan megtérül!
A hazai piacon az online marketing általános fejlettsége középkori szinten van, így a fenti technikákra a valóságban szinte soha nincs szükség. Itthon profin beállított Adwords és Facebook hirdetésekkel, fényesre optimalizált landing oldalakkal, precíz remarketinggel és némi email marketinggel a legtöbb iparágban gyorsan meg lehet szerezni a piacvezető szerepet.
Persze soha nem lehet tudni, mikor nyit ránk az utca másik oldalán az Ősellenség egy nagyságrenddel magasabb hirdetési büdzsével a bankszámláján – ilyenkor mégis jól jöhet egy kis éjszakai kalózkodás, óvatosabbaknak pedig egy veterán kalózokból álló online marketing ügynökség.
Bár az olyan kis piacokon, mint a magyarországi, az online marketing néha még nagyobb cégeknél is gyerekcipőben jár, érdemes megismerkedni egy új marketingszemlélettel, ami néhány éven belül gyökeresen fel fogja forgatni a piacok nagy részét, és amit adatvezérelt marketingnek hívnak a tengerentúlon.
(A szerző orvos, közgazdász, befektető, a 7digits Growth Marketing Ügynökség egyik alapítója, Golden Blog díjas blogger, több mint 20 év vállalkozói, és több mint 10 év online marketing tapasztalattal.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.