BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tippek a Szilícium-völgyből: így szedd el a vásárlókat a konkurenciától!

Az online marketing világa szinte hónapról-hónapra változik, és az olyan erős gazdaságokban, mint az Egyesült Államok, bizony öldöklő a verseny. Bár hazai pályán csak néhány iparág mutatja marketing szempontból a háborús zóna jeleit, azért a konkurenciától – patyolatfehér, törvényes marketing fogásokkal – elszedni a vásárlókat mégis hordoz magában némi kalóz-romantikát. Íme néhány egyszerű technika, hogyan lehet megszerezni vásárlókat a konkurenciától!

1. Orozd el a legtöbb Facebook-megosztást

A legtöbb vállalkozás kezét-lábát törné, hogy a közösségi oldalakon minél többen megosszák a tartalmait. Cikkeket írnak, videókat készítenek, posztolnak szorgalmasan – persze a legtöbbször igen szerény eredménnyel. Ennél sokkal egyszerűbb megnézni, hogy egy adott kulcsszóra melyik tartalom kapta a legtöbb közösségi média megosztást, és egyszerűen csak írni egy még jobbat ugyanabban a témában. Pontosan ezt tudja a Buzzsumo nevű eszköz, amit a legnagyobb amerikai cégek is használnak: Hubspot, CNET, Techradar, Appsumo. Néhány keresést még ingyenes üzemmódban is lefuttat nekünk az eszköz – persze az igazi finomságok a profi változatban vannak, havonta 99 dollárért. Országra és nyelvre is lehet vele szűrni, és nem hiányoznak belőle a magyar adatok sem.

2. Lovasítsd meg a konkurensed organikus forgalmát

Több link = jobb találati hely a keresőkben = több forgalom. Sok eszköz létezik, amellyel a konkurencia weboldalára mutató linkek kilistázhatóak, de az idei Growth Hacking konferencián San Diego-ban a CanIRank nevű szoftvert emlegették többen az amerikai kollégák közül. Nem véletlenül; a szoftver Promote My Content nevű eszköze egy lépéssel még tovább megy: listázza azon oldalakat, melyek a konkurencia hasonló témájú oldalaira mutatnak, mint a saját tartalmunk. Sokkal egyszerűbb ugyanis ezekről az oldalakról megszerezni a linket, ha a mi tartalmunk jobb minőségű, újabb, részletesebb, vagy épp jobban strukturált – arról nem beszélve, hogy +1 link nekünk és -1 a konkurenciának, az dupla öröm! A CanIRank amúgy további 17 linképítési stratégiát alkalmaz, érdemes átnézni mindet. Van ugyan belőle ingyenes változat, de a magyar piacot csak a havi 79 dolláros Pro változat képes kezelni.

Fotó: AFP/Christian Charisius/dpa

3. Csend el a konkurensed Instagram követőit

Az SM Audience nevű szoftverrel a versenytársak Instagram követőit lehet kigyűjteni. Akik a versenytársat követik, nagy valószínűséggel érdeklődnek hasonló termékek iránt. Amikor a lista összeállt, nincs más hátra, mint kapcsolatba lépni ezekkel az emberekkel; kérdezni, kommentelni, lájkolni. Körülbelül 100 interakció fog 3-4 követőt hozni, de ha kitartóan csinálják, ezzel a módszerrel pont azokat lehet a profilunk követésére bírni, akik amúgy buzgón költenének a konkurenciánál. A szoftver ingyenes verziója 10 keresést enged naponta – akik annyira komolyan veszik az Instagramot, mint néhány Szilícium-völgybeli cég, azok a 19 dolláros Pro változattal emelhetik ipari szintre a versenytársak elsorvasztását.

4. Rabold le a konkurens influencereit

A Fanpage Karma nevű eszközzel ki tudod listázni, hogy mely posztok kapták a legtöbb interakciót a konkurens Facebook oldalán – és ez még nem minden: a legaktívabb influencerek listájára is szert tehetünk egyetlen gombnyomással. A közösségi média megmondóemberei komoly hatással vannak a teljes követőbázisra, így ha tudod, kik azok, célzottan csábíthatod őket magadhoz – a konkurencia legnagyobb bánatára.

5. Fújd meg a versenytárs fizetett forgalmát

A Dropbox és a Salesforce által is használt SpyFu nevű eszköz szépen kilistázza, hogy milyen kulcsszavakra hirdet a versenytárs és milyen eredménnyel. Csak ki kell választani a listából a legprofitábilisabb kulcsszavakat, és kicsit feljebb tenni a maxmimum bid-et. A kevéssé működő kulcsszavak kizárásával ráadásul egy rakat pénzt meg is lehet spórolni. 33 dollár havonta – ha méretes hirdetési büdzsével dolgozik a cég, garantáltan megtérül!

Fotó: AFP

Mielőtt a konkurencia torkának ugranál

A hazai piacon az online marketing általános fejlettsége középkori szinten van, így a fenti technikákra a valóságban szinte soha nincs szükség. Itthon profin beállított Adwords és Facebook hirdetésekkel, fényesre optimalizált landing oldalakkal, precíz remarketinggel és némi email marketinggel a legtöbb iparágban gyorsan meg lehet szerezni a piacvezető szerepet.

Persze soha nem lehet tudni, mikor nyit ránk az utca másik oldalán az Ősellenség egy nagyságrenddel magasabb hirdetési büdzsével a bankszámláján – ilyenkor mégis jól jöhet egy kis éjszakai kalózkodás, óvatosabbaknak pedig egy veterán kalózokból álló online marketing ügynökség.

Amit nem tudunk mérni, azon javítani sem

Bár az olyan kis piacokon, mint a magyarországi, az online marketing néha még nagyobb cégeknél is gyerekcipőben jár, érdemes megismerkedni egy új marketingszemlélettel, ami néhány éven belül gyökeresen fel fogja forgatni a piacok nagy részét, és amit adatvezérelt marketingnek hívnak a tengerentúlon.

(A szerző orvos, közgazdász, befektető, a 7digits Growth Marketing Ügynökség egyik alapítója, Golden Blog díjas blogger, több mint 20 év vállalkozói, és több mint 10 év online marketing tapasztalattal.)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.