A Nike amerikai sportszergyártó húsz éve először zárt veszteséggel negyedévet, amit a decemberi amerikai adóváltozásokkal kapcsolatos egyszeri tétel okozott. A február végével záródott három hónapban 921 millió dollár, részvényenként 57 cent vesztesége keletkezett a cégnek.
A decemberi amerikai adóváltozások a nyereségből 2 milliárd dollárt vontak ki és így alakult ki a negyedéves veszteség, amire utoljára 1998-ban volt példa.
A Nike bevétele a negyedévben éves összevetésben mintegy 7 százalékkal 8,98 milliárd dollárra emelkedett. A Nike európai, közel-keleti és afrikai eladásai 19 százalékkal 2,3 milliárd dollárra nőttek, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában az együttes eladás 13 százalékkal 1,3 milliárd dollárra emelkedett. Kínában is sikerült növelni az értékesítést, 24 százalékkal 1,3 milliárd dollárra.
A Nike eladásai az észak-amerikai piacon ugyanakkor 6 százalékkal 3,6 milliárd dollárra csökkentek.
A Nike cipőeladásból származó negyedéves bevétele 5 százalékkal 5,6 milliárd dollárra nőtt, a ruházati termékek értékesítése 13 százalékkal 2,6 milliárd dollárra emelkedett, a kiegészítő sporttermékeké viszont 2 százalékkal 314 millió dollárra csökkent éves összevetésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.