Rendbe tenné a nemzetközi helyzetet fuvarozás terén az Európai Bizottság mobilitási csomagja, ugyanakkor számos kérdést és aggályt vet fel az elkészült javaslat – hangzott el azon a tanácskozáson, ahol egy asztalhoz ült a Miniszterelnökség, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a NiT Hungary vezetősége. „Az Európai Bizottság tavaly májusban állt elő a mobilitási csomag tervezetével. Azt ígérték, hogy ez majd megoldást nyújt olyan nemzetközi kérdésekben, mint a minimálbér, a pihenőidő, valamint a kiküldetési és mobilitási jogszabályok rendezése. A javaslatok azonban nem feleltek meg az ígéreteknek, és a vállalkozások elvárásait sem teljesítették, ennélfogva a munkavállalók érdekeinek sem felelnek meg” – értékelt Deli Andor, európai parlamenti képviselő, a TRAN bizottság állandó tagja, a mobilitási csomag néppárti felelőse.
A szabadpiacon való szabad tevékenység jogát, uniós alapjogot sért a mobilitási csomag. A nyugat-európai tagállamok politikai elitje olyan szabályozásokat akar, amelyek a belső szabadpiacot és a szabad versenyt fenyegetik
– vélekedett Takács Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós ügyekért felelős államtitkára, aki szerint a belső piac és az unió versenyképessége a tét, míg hazánkban közvetlenül 13 ezer magyar fuvarozóvállalkozásról és rajtuk keresztül 120 ezer munkahelyről van szó.
A szállítmányozási szektor újraszabályozását indítványozó jogszabályi csomag megvitatására március 6-án nemzetközi konferenciát hívtunk össze, 14 tagállam képviseltette magát, és teljes volt az egyetértés a csomag hibáit illetően. Az uniós szerv az intézkedéscsomag összeállításakor és a megvalósítási tanulmány elkészítésekor sem számolt azzal, hogy az adminisztrációs többletteher például egy 400 fős cég esetében 3-5 százalékos munkaerő-fejlesztést von maga után. Ennek következtében drágább lesz a szolgáltatás, amelyet végül a vásárlóknak, a fogyasztóknak kell majd megfizetniük
– jelezte Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
A szektor jövőjét érintő kérdés fontosságát az is alátámasztja, hogy az EU-tagországok GDP-jének a 2 százalékát teszi ki a fuvarozás és a hozzá kapcsolódó logisztika. Magyarországon 6 százalékos az arány, míg például Bulgáriában az iparág a nemzeti össztermék 15 százalékát teszi ki. Tehát a jogszabályi csomag jelentős hatást gyakorol az egyes országok gazdaságára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.