Ahogy a repülőterek számára is egyre fontosabb a légi forgalomból származó jövedelmek mellett a kereskedelmi bevételek növelése, úgy a töltőállomások esetében az üzemanyag-fejlesztés mellett fokozottan előtérbe kerül a benzinkúti üzletek átalakítása, megreformálása. Iparági tapasztalatok szerint
a magyar piacon évente akár 2-3 százalékponttal is növekedhet a nem üzemanyagtermékek aránya a teljes forgalomban, a bolti vásárlásokon belül pedig egyre nagyobb a jelentőségük a meleg italoknak és a szendvicseknek.
Ehhez a trendhez igazodva 2015 óta számos töltőállomását bővítette úgynevezett Fresh Cornerrel a Mol, ahol kávékülönlegességek, friss szendvicsek és péksütemények várják a látogatókat, de a vállalat arra törekszik, hogy a termékkínálat a napi bevásárlást is lehetővé tegye a hét minden napján. A Mol 2030-ig szóló stratégiájának lényeges eleme, hogy továbbfejlesztenék a kiskereskedelmi hálózatot. Eszerint még az idén 700 értékesítési pontra terjesztenék ki a régióban a Fresh Corner-koncepciót. A tervek szerint 2021-re a fogyasztási cikkekből és szolgáltatásokból 450-500 millió dolláros EBITDA-t, azaz kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt érnének el, 2030-ra pedig az üzletág felfutásával meghaladnák a csoportszintű EBITDA 20 százalékát.
Az OMV is lépett, márciustól 64 töltőállomáson kínál különleges, magyaros alapanyagokból készült szendvicseket, melyeket a Michelin-csillagos Costes étterem séfje, Palágyi Eszter állít össze. A benzinkúthálózat gasztronómiai nagyköveteként negyedévente jelentkezik egy-egy kollekcióval. Az OMV álláspontja szerint a töltőállomások közötti versenyben egyre magasabb szintű vásárlói igényekkel lehet találkozni, amit nemcsak a prémium-üzemanyagok rekordszintű forgalma jelez, hanem az is, hogy a csúcsgasztronómia is megjelenik ebben a szegmensben. A hálózatban ugyanakkor kedveltek a helyben készített, hagyományos szendvicsek is.
Egy keddi sajtóeseményen a Shell is bemutatta koncepcióját: a deli by Shell márkát az üzemanyag-forgalmazó Fördős Zével, a Street Kitchen házigazdájával és a Khell-Fooddal együttműködve vezette be. Ennek keretében új ételkínálatot hozott létre, az eltérő vásárlói igényekhez igazodva pedig megújította a boltjait. A választékban megtalálhatók a helyben készült hideg és meleg fogások, például a paninik, hot dogok, pizzák és előrecsomagolt szendvicsek is. Bujdosó Andrea, a Shell Hungary értékesítési igazgatója előrebocsátotta: a tervek szerint 2025-re a kiskereskedelmi üzletág jövedelme felét nem üzemanyagtermékek értékesítéséből érhetik majd el.
Tavaly és idén eddig 25 töltőállomást alakítottunk át az új formátumoknak megfelelően, az év hátralévő részében további 27-et szintén megújítunk
– mondta a Világgazdaságnak Gyúrós Péter, a Shell kelet-közép-európai shopüzletágának vezetője. Céljuk, hogy hálózatukban – országszerte 190 benzinkúton – 2020-ra szinte az összes magyarországi shop az új koncepció szerint várja a vásárlókat. Kiemelte, hogy egy új formátumú benzinkút potenciálisan 10 százalékponttal nagyobb értékesítést érhet el, például egy évi 4-5 százalékos pluszforgalmat generálni tudó állomáshoz képest egy új egység akár 14-15 százalékos növekményt is hozhat.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.