BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Motiválja a középvállalatokat a költséghatékonyság

A felhőalapú szolgáltatást a cégek fele használja Magyarországon, a nagyvállalati szegmensben pedig szinte mindenki – derül ki a Microsoft reprezentatív kutatásából, amelyet a Bell Research készített el a hazai közepes és nagyvállalatok körében.

A kutatás pozitív értelemben meglepő Bábel Gabriella, a Microsoft nagyvállalati üzletágának igazgatója szerint. Mint mondta, a Microsoft nagyvállalati szegmensében a bevételek fele már a felhőmegoldásokból származik. Egy felhőalapú szolgáltatás lényegesen költséghatékonyabb, akár a huszadába kerül egy új szerverberuházásnak. A bankszektor meghatározó a felhősödés terén – tette hozzá –, a közepes vállalkozások viszont sokszor agilisabbak, mint a nagyvállalatok, és hamarabb belátják, hogy a rugalmasságot és a költséghatékonyságot a felhőmegoldásokkal érik el.

A digitalizáció kevésbé technológia, mint attitűd kérdése – mutatott rá a háttérbeszélgetésen Mácz Ákos, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) igazgatója, aki az ágazatközi együttműködésért és a társadalmi kapcsolatokért felel. A digitális gazdaság és társadalom fejlettségi szintjét mérő uniós DESI-index szerint a magyar vállalkozások digitális felkészültsége az egyik legrosszabb az Európai Unió­ban. Erre reagálva Bábel Gabriella elmondta: Kelet-Közép-Európa kicsit le van maradva a digitalizációs úton, a térségen belül viszont Magyarország a görögökkel, a románokkal együtt vezeti a ranglistát.

A cégvezetők leggyakoribb félelme a felhőszolgáltatások bevezetésével kapcsolatban az adatvédelmi előírásoknak való megfelelés. Az ár-érték arány is a kiemelt tényezők között szerepel, de ezt megelőzi a felhő egyszerű használhatósága és implementálhatósága, praktikuma – mondta Jakab Áron, a Bell Research kommunikációs igazgatója.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.