Egy két részes telefontok, egy érzékelő csipogó és egy hozzá kapcsolódó applikáció teszi ellophatatlanná és feltörhetetlenné a mobiltelefont – ezzel a magyar találmánnyal mutatkozik be a Safeskin a CeBIT-en, a világ egyik legnagyobb nemzetközi digitális szakkiállításán június 11. és 15. között.
A Digitális Jólét Program gondozásában önálló országstand is készül a rendezvényre, amelyen 12 magyar vállalkozás mutatkozhat be, és további 9 vállalkozás tarthat előadást.
Az elsődleges cél, hogy a hazai digitális, innovatív, exportképes termékeket és szolgáltatásokat pozicionáljuk elsősorban a német, és az európai piacokon
– mondta Pana Petra, külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár.
Az IKT szektor szerepe jelentős a hazai gazdaságban, az ország második legnagyobb foglalkoztatója, az exportja évente 20-25 százalékos növekedést mutat, tavaly körülbelül 600 milliárd forintot ért el, és a teljes hazai exportnak a 10 százalékát teszi ki.
„Öt éve készítünk kutatásokat a hazai IKT szektorban, akkor a hazai piac becsült értéke 350 milliárd forint volt, ma viszont már 630 milliárdos a piac. Látható tehát a piac dinamikus növekedése, ugyanakkor arról sem feledkezhetünk meg, hogy a világpiac is folyamatosan nő. A kutatásunkból az is kiderült, hogy a hazai kkv-k növekedése lassabb, mint a szolgáltató központoké, vagy az itteni nemzetközi vállalatoké” – hangsúlyozta Major Gábor, az IVSZ főtitkára.
A Szövetséget bízták meg azzal a feladattal, hogy a több mint 50 jelentkezőből kiválassza azokat a vállalkozásokat, amelyek bemutatkozhatnak a vásáron. A kiválasztáson felül néhány hetes felkészítéssel is támogatta az IVSZ a sikeres pályázókat, hogy minél eredményesebben mutatkozhassanak be a nemzetközi piacon.
Idén a CeBIT legalább 200 ezer látogatóra számít, akiknek a 90 százaléka döntéshozó, vagy döntés előkészítő. Összesen 3 ezer vállalkozás mutatkozik majd be, és közülük több, mint 500 startup
– mondta Deutsch Tamás, Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos. Hozzátette, 340 millió forintos költségvetési forrást használtak fel a megjelenés finanszírozására, amiből a 400 négyzetméteres magyar stand bérleti helyét, a pavilon gyártását, a cégek kiválasztását és felkészítését, valamint a teljes részvételt fedezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.