A Bild am Sonntag magazin cikkére reagálva a Daimler közölte, az ügyről tájékoztatta a szövetségi gépjármű-felügyeletet és „konstruktív” tárgyalásokat folytat a megoldásról.
A lap beszámolója szerint a Daimler által végzett tesztek kimutatták, hogy az OM 501-es típusú tehergépjármű-dízelmotor vezérlőszoftvere bizonyos terhelési helyzetekben leállítja az AdBlue emissziócsökkentő adalék befecskendezését.
A Daimler közleménye viszont leszögezi, hogy
a lap beszámolója félrevezető, mivel a vezérlőszoftver csak olyan „szokatlan” üzemi körülmények közepette állítja le az AdBlue adalék befecskendezését, mint például amikor a motor biodízel üzemanyagon fut.
Ilyen esetekben ugyanis ammónia képződésével kell számolni, ami a levegőben nagyobb koncentrációban már légzési irritációt okozhat.
Az előírt tesztek kimutatták, hogy egyes elszigetelt esetekben az Euro V normás hathengeres nehéztehergépjármű-motor a megengedettnél valamivel több nitrogén-oxidot bocsát ki
– fogalmaz a közlemény, hozzátéve, hogy az vizsgálati eredményeket tüzetes elemzésnek vetették alá és a megállapításokról június végén tájékoztatták az illetékes hatóságot, a szövetségi gépjármű-felügyeletet.
A szóban forgó motort 2013-ig építették be az Európában értékesített Mercedes-Benz teherautókba, azóta viszont csak Európán kívül értékesített járművekbe szerelték be.
„A technikai jellegű probléma rendezéséig a motorok kiszállítását merő elővigyázatosságból átmenetileg leállítottuk” – írja a Daimler.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.