Maranellóban mutatta be a Ferrari legújabb sportkocsiját, a Monza SP-t. A kevesebb mint 500 példányban készülő luxusautó dizájnja a negyvenes-ötvenes évek ikonikus versenyautóját, a Barchettát fogja idézni, persze a legújabb technológiával felturbózva. A Ferrari üzletpolitikája alapján csak a márka leghűségesebb hívei kaphatnak majd a Monzákból, kérésüknek megfelelően egy- vagy kétszemélyes verzióban. A Monza SP áráról nincsenek információk, de piaci pletykák szerint egymillió euró felett várható.
A bemutató apropóján Louis Camilleri, a Ferrari júliusban kinevezett vezérigazgatója ismertette a vállalat ötéves üzleti tervét. E szerint
2022-ben a modellek 60 százalékát már benzines-elektromos vegyes meghajtással látják el. Vegyes hajtást kap a 488-as, a 488 Spider és a 812 Superfast is.
Marad a V12-es motor, de elektromos meghajtással kombinálva. A terv szerint tizenöt új modell kerülhet piacra az ötéves időszak alatt, zárásként érkezik az olasz márka első SUV-ja, a Purosangue („tiszta vér”).
A Financial Times ugyanakkor hiányolja a korábban célként kitűzött teljesen elektromos hajtású autó kifejlesztését.
A felvázolt ambiciózus terv végrehajtásával látja elérhetőnek a Ferrari menedzsmentje, hogy nyereségüket néhány év alatt a most évi egymilliárd euróról kettőre emeljék, illetve, hogy a profitráta a mai 30,3 százalékról 38 százalék fölé nőjön.
A hosszú távú stratégiát Sergio Marchionne korábbi vezérigazgató július végi váratlan halála után fogadták el, ám célkitűzéseit tekintve mit sem változtattak rajta. „Ez egy nagyra törő terv, de megvalósítható” – jelentette ki Camilleri, aki kinevezését követően, augusztus elején a kétmilliárdos profitot nem célként, hanem szándékként említette, a cég részvényeinek 8 százalékos zuhanását váltva ki.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.