A külső nézetes lövöldözős játék műfajában a legtöbb hagyományos PC-s és konzolos szoftvernek van olyan online része, amelyben a játékosok egymás ellen mérhetik össze tudásukat (ennek a hagyományát az 1996-ban kiadott Quake teremtette meg), ám az Epic Fortnite-ja magasabb szintre emelte ezt a stílust.
Minden játékos – négyes csapatban, párban vagy szólóban – online játszik, az nyer, aki a végén talpon marad. Egy játékban százan játszanak (50 pár vagy 25 csapat). Röviden összefoglalva: induláskor mindenkinek azonos képességei vannak, még a tapasztaltaknak is. Egy szigetre kell leugrani ejtőernyővel, majd ott össze lehet gyűjteni közel- vagy távoli harcra alkalmas fegyvereket.
Az induláskor húsz, most, egy évvel később már több mint nyolcvanmillió letöltésnél tart a játék világszerte, és itt Magyarországon is több százezres a rajongótábora.
Ez azt jelenti, hogy amíg nem cseng le a Fortnite-őrület, nagyon nehezen lehet új játékot értékesíteni a piacon.
A Fortnite rendkívül addiktív, annak ellenére is, hogy az átlagosnál nehezebb játék. Nemcsak a játék kezelése nehéz (nem elég jól bánni a fegyverrel, a megszerezhető nyersanyagokból szempillantás alatt kell bunkereket, védőfalakat építeni ugyanazokkal a gombokkal, amelyekkel mozgatni lehet a karaktert), hanem az egyes taktikák elsajátítása is csak kellő tapasztalat útján szerezhető meg. Egy-egy menet 10-12 percnél nem tart tovább, de már az első másodpercekben is ki lehet esni egy elhibázott szigetre ugráskor.
A játék azonban nem csak emiatt érdekes. Az Epic Game tankönyvvbe illően menedzseli a szoftvert. Színvilágával és sokrétűségével elvarázsolja a gyerekeket, akik szívesen költenek az úgynevezett skinre (ez a karakterek ruhája), amely megmutatja egy-egy játékos tapasztalati szintjét is. Ez hatalmas bevételt generál a kiadónak, és lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést is. Nem meglepően a játék gerincét a 20 pluszosok adják, akik ugyancsak a zsebükbe nyúlnak a megvehető karaktertuningokért.
A játékot a fejlesztők folyamatosan építik, egy-egy szezon néhány hétig tart, majd módosítják a pályát (heti rendszerességgel is), illetve a megszerezhető skinek is állandóan bővülnek. Mindez a játékmodort és a taktikákat is átírja. A fejlesztésekkel folyamatosan növelhető a bevétel, és jelentősen kitolható a játékra fordított figyelem.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.