BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fejleszti lengyel érdekeltségét a Waberer’s

Waberer’s még tavaly nyáron vette meg 32 millió euróért lengyel riválisát, az ügyletet nyilvános részvényértékesítésből finanszírozta.

A Link fuvarozócég integrálásával fontos ponthoz érkezett a Waberer’s csoport lengyel tevékenységének fejlesztése – közölte a társaság tegnap. Október 1-jével a Link hivatalosan is egyesült a hazai fuvarcég helyi szállítmányozási irodájaként ismert Waberer’s Polskával és Link International transport néven működik tovább. Az összeolvadás újabb piacokat nyithat meg a vállalatcsoport számára a kiemelt fontosságúnak tartott régióban.

A társaság még tavaly nyáron vette meg 32 millió euróért lengyel riválisát, az ügyletet nyilvános részvényértékesítésből finanszírozta. A Link-tranzakció mégsem tekinthető teljesen lezártnak:

meglepetésként érkezett a nyáron a hír, hogy a Waberer’s szavatossági követelést érvényesítene (a gyakorlatban ez kártérítést jelent) arra hivatkozva, hogy az adásvételkor az eladó elhallgatott bizonyos információkat. A jogvita még nem rendeződött, a legutolsó információk szerint az ügy nem jutott el a perindítási szakaszig.

Fotó: Waberer's

A Waberer’s kamionjaival nem csak a kontinens útjain lehet találkozni, legutóbb feltűntek egy holland szállítmányozási és logisz­tikai weboldalon megjelent vi­deo­ri­portban is, amelyet a helyi szakszervezeti szövetség készített. A bemutatott szállítmányozók – XPO, De Rooy, Ewals Cargo, Waberer‘s – álláspontját nem ismertető, így egyoldalúnak tekinthető riport állításaira a hazai fuvarcég közleményben reagált.

A mintegy 15 perces videóban bemutatták, hogy a kelet-európai sofőröket nyugat-európai országokban foglalkoztató transzportcégek virtuális irodákat tartanak fenn például Lengyelországban, kizárólag azért, hogy ezek a kirendeltségek kössék meg a munkaszerződést a sofőrökkel a nyugat-európai átlagbér mintegy ötödéért.

A riport szerint gyakori, hogy ellenőrzéskor a sofőröknek nem a valós fizetésüket tartalmazó, hanem egy hamis munkaszerződést kell bemutatniuk. Egy moldovai sofőr pedig arról számolt be, hogy külföldi útjaihoz a turistákéhoz hasonló utasbiztosítási szerződést köt a saját költségére, mivel a munkaszerződése alapján tb-ellátásra csak a saját hazájában jogosult.

A Waberer‘s cáfolatát a hét elején jelentette meg a TTM portál. Visszautasították, hogy megszegnék a foglalkoztatással kapcsolatos szabályokat bármely olyan országban, ahol jelen vannak szállítmányozóként.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.