A Tesla júliusban állapodott meg a sanghaji helyi hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül.
A 2 milliárd dolláros beruházáshoz a Tesla egy korábbi közleménye szerint az ázsiai tőkepiacon kívánja előteremteni a finanszírozási forrásokat.
A dolgozók toborzását a tervezett üzembe a Tesla már az idén augusztusban megkezdte. Az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret.
Az Egyesült Államokon kívüli első Gigafactory számára Sanghajban biztosított telephely fontos mérföldkő a Tesla fenntartható módon termelő gyártóbázisainak a fejlesztésében
– jelentette ki Robin Ren globális értékesítésért felelős alelnök.
A Tesla közleményében nem adta meg a telephely vételárát, az ingatlanügyekért felelős illetékes sanghaji hivatal azonban egy 865 ezer négyzetméteres földterület aukciós értékesítéséről számolt be szerdán 973 millió jüan (140 millió dollár) áron.
Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön „új energia járművek” (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is.
A NEV-értékesítés az év első kilenc hónapjában 81,1 százalékkal 721 ezerre ment fel.
A Tesla júliusban húszezer, illetve harmincezer dollárral növelte Kínában két elektromos modellje, a Model X és a Model S árát a kínai importvámok emelése miatt. A kínai kormány ugyanis az amerikai importvámok megemelésére válaszul a 25 százalékos vámtételt 40 százalékra emelte.
A Teslának jól ment az üzlet Kínában még a 25 százalékos importvámokkal együtt is, hiszen tavaly kétmilliárd dollárra megduplázta eladásait.
A vállalat messze a legsikeresebb külföldi elektromosautó-márka Kínában. Az importvámok megemelése azonban a márkák közül éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, hiszen nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem.
A kereskedelmi háború kirobbantása előtt az Egyesült Államok 2,5 százalék importvámot vetett ki a személygépkocsikra, míg az EU 10 százalékot, Kína pedig 25 százalékot az amerikai autók importjára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.